Omega Only (Deel 3)

Geen idee. De gangreserve verdriedubbelen?

Heb het vorige maand geprobeerd en kreeg 5% korting max en nog de band zonder fijnverstelling. Ben toen maar voor 2e hands op het forum gegaan…

Dan gaat het wel heel hard sinds de introductie van de nieuwe Speedy…

Ja, zelf ben ik nu meer van Zenith en dan weet ik het wel als een Speedmaster Saffier op staal straks 8.8k kost, daar heb je een Zenith EP A3817 voor.

2 likes

Ik vind beide merken top maar koop bijna alleen nog gebruikt met leuke korting. Zeker bij Zenith scheelt dat een boel tov listprijzen…

Ik heb alleen de limiteds van Zenith dus is het list voor mij. Eigenlijk is 7 van de 9 wat ik heb in de collectie LE’s.

Ik kwam tot de prijs van voor de vorige verhoging… Wat een geld. En 7% erbij dan komt ie volgende maand op ongeveer 8650 euro.

De prijs gaat zo snel omhoog dat ik me afvraag of er nog wel een markt voor nieuwe Omega 's overblijft. Het is enorm veel geld voor een massaproduct maar ze zullen zelf het inzicht hebben dat het nog kan obv de vraag. Natuurlijk ook goed voor de waarde van 2e hands exemplaren…

1 like

Ik heb er al een paar en zou een speedy leuk vinden maar ga zo meer naar jlc en zenith kijken.

1 like

Infinite loop? Zolang de tweedehands prijzen redelijk meestijgen, zullen de kopers de prijsstijgingen op nieuwe exemplaren slikken? Ik roep maar wat!

Dat omega dit ging doen was wel te verwachten…Die willen rolex achterna.1e stap is bijna alle adees opruimen zodat exclusiviteit geclaimd kan worden met prijzen die daarbij volgens hun passen. En het gaat de marketing mensen lukken daar… Kijk maar es hoe ze in een paar decennia omhoog zijn gegaan in de markt, longines, een stalgenoot, was daar om het zo te zeggen, de dupe van. Die hadden en hebben ook schitterende horloges maar achter omega gepositioneerd. Dat was jaren terug wel anders…

1 like

Hoe was dat ā€œjaren terugā€ dan? Stond Longines gelijk gepositioneerd of zelfs voor?

1 like

Omega positioneert zichzelf naar een marktsegment waar ze (naar mijn mening) niet thuis horen, en de prijs / kwaliteit verhouding dus scheef gaat lopen.

Vier jaar geleden kocht je een nieuwe Speedmaster voor €3,5K en dan had je een mooi horloge met een bekend uurwerk en een bepaalde historie / heritage. Voor velen was de Speedmaster de eerst stap in het hogere segment, ook voor mij met de Speedmaster FOIS. Als gevolg van de prijsverhogingen Ć©n het concentreren van het aantal verkooppunten waardoor korting minder normaal zal zijn dan voorheen, is de Speedmaster al lang geen eerste luxe horloge meer. Omega zet zichzelf nu tegenover bijvoorbeeld JLC en Zenith, en dat is toch echt een heel ander niveau, waar het wat mij betreft niets te zoeken heeft.

3 likes

Er is ook bijna niet meer tegenop te sparen op deze manier voor veel mensen… :frowning:

Precies, zo beschreef ik het min of meer, ik heb diverse omegas, maar pas er voor Zenith en zeker Jlc prijzen te betalen. Die staan in mijn beleving op een hoger nivo.

2 likes

Longines was echt een topmerk. 1 vd pioniers. Na de quartzcrisis en na intergrering in de Swatchgroup is het nooit meer op nivo teruggekomen om Omega( stalgenoot) niet in de weg te zitten.

1 like

Poeh, weer 7% erbij… :frowning:

1 like

Dan koop je voor dat bedrag bijna zo’n chrono.
Voor mij toch echt een stuk gaver dan een Speedy.

10 likes

Een nieuwe JLC chrono is toch al snel 14k. Of mis ik iets op de JLC site?

1 like

Deze is niet meer nieuw te koop.

Er staan er nu gek genoeg geen op Chrono24.
Maar ze gaan recent voor 9k ongeveer dacht ik.

1 like