Er staat een mooie op MP btw.
Ik vond deze denk ik het mooiste met die matte insert, maar op staal worden die endlinks een dingetje bij kleinere polsen. Maakte het voor mij iig een vrij groot dragend horloge. Op rubber is het al een ander verhaal.
Is dat zo? wat is er dan zo veel beter?
Je kunt er mee door een MRI, maar dat doe ik eigenlijk zelden. Het 3235 uurwerk is meer dan voldoende bestand tegen magnetisme, en heeft weer andere eigenschappen, zoals 70 uur PR tegen 55 van de 8800.
Verder zie ik echt niet in waarom een 8800 nu zo veel beter zou zijn dan een 3235.
Qua precisie, service intervals en betrouwbaarheid, zal de 3235 zeker niet onder doen voor een 8800.
De Peter Blake is qua draagcomfort bijna ongeevenaard.
Van de PO’s zijn de horloges van eerdere 2201 serie super comfortabel en beduidend platter dan de latere series. Heeft ook meer toolwatch gehalte, zonder bling bling zoals de nieuwe.
Misschien een goede optie?
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van smaak toch, maar je noemt een aantal punten op. idd Rolex heeft geen crystal case back, Omega dan weer wel. Maar om nu de hele dag je horloge ondersteboven te dragen is ook weer zo wat, af en toe kijken hoe je uurwerk loopt is wel leuk.
Prijs van een sub 3x zo duur, dan ga je van de listprijs uit aan de andere kant heeft Omega meer afschrijving dan een Rolex. Dus allemaal relatief als je merken, zeker in het high end segment gaat vergelijken.
Zoals je kunt zien heb ik ook een Omega, maar om nu te zeggen dat die beter is afgewerkt is ook weer zo betrekkelijk. Ben met al mijn high end horloges net zo tevreden als met het midden segment. Uiteindelijk doen we het allemaal zelf, duizenden boven listprijs betalen is een keus die je maakt. Hoe graag ik ook nog een sub op staal wil hebben, ga echt geen tig K boven list betalen. Maar zolang de mensen dat blijven doen, hou je toch kunstmatig de prijs hoog.
En dan je laatste punt, het dragen van een Rolex is mega hinderlijk. Nee hoor, gaat net zo snel om de pols als een Omega . Maar ja, je moet natuurlijk niet de kat het spek opbinden. Dus niet gaan showen met je Rolex, maar dat geldt net zo goed als dat je gaat showen met een gouden Omega. Al met al, zowel Omega als Rolex zijn beide top horloges die je met plezier moet kunnen dragen maar dat geldt voor heel veel merken natuurlijk en gelukkig dat smaken verschillen en het blijft ook een kwestie van gevoel. De ene keer draag ik liever mijn Omega en de andere keer weer mijn Rolex en zo kan ik nog wel even doorgaan met de horloges die ik heb, maar heb soms ook gewoon het gevoel, vandaag lekker een Vostok om. Dus kwestie van smaak en gevoel
.
Daarnaast zeg je zelf dat je niet snel weer een Rolex zou kopen, dus uitsluiten doe je het ook niet. Maar qua kwaliteit maakt het weinig uit, wel qua prijs. Maar zo kan je hetzelfde zeggen over Tudor, het kindje van Rolex . Zoals ik al schreef, heb zelf ook Omega, minpuntje vind ik dan wel weer de wijzers van Omega Seamaster ook kwestie van smaak. Het is net zoals met vrouwen, perfectie bestaat niet dus neem ik dat maar voor lief
En tel daar de dikte van de band bij… past wel bij de rest van het horloge, maar het maakt het geheel wel fors.
Dit was op dezelfde dag, ongeveer zelfde perspectief.
Hier wordt vaak nogal gek over gedaan, meestal door mensen die alleen de cijfers gelezen hebben en het horloge niet gedragen hebben. Het enige moment dat de dikte mij stoort, is als ik in de winter drie lagen kledij rond de pols heb, met 1 specifieke jas die nogal nauwe manchetten heeft. De rest van het jaar merk ik er niks van.
Zei niemand met een geelgouden DD ooit.
Tot vandaag dus.
Oh, dat gaat prima.
Dat is anders. En vintage is geborsteld.
Dat ding van Willem glimt veel meer.
100% mee eens over de wijzers
Maar ook het uurwerk vindt ik omega beter in
Maar dat is mijn mening
Maar goed rolex uitsluiten nooit want ik vindt een date just gwn supper mooi.
Mooi gesproken
Helaas is de marktwaarde van iets niet altijd in balans met kwaliteit of afwerking.
Dat is in de horlogewereld zo, maar natuurlijk ook daarbuiten.
Is die Hermes Birkin tas in een bepaalde kleur nu echt 10k list waard? Nee, maar ze worden bij grijze handelaren zelfs aangeboden voor 20k, omdat ze bij de officiele dealer altijd uitverkocht zijn, of worden achter gehouden voor premium klanten
Heee dat is identiek aan de horloge wereld (denk aan oa Rolex, Patek, AP enz)
Ook ik draag net zo lief een Omega als een Rolex. Voor op een terras te dragen heeft Omega tegenwoordig zelfs sterk de voorkeur
Dan als nog is het uurwerk een best vergelijken met de sub on de 10 jaat een service nodig
Supper precies
Ja dat is helemaal waar Paraflex, het is de wet van vraag en aanbod. Zo vinden mijn zoons de horloges wel mooi (he he, ze hebben allemaal een mooi horloge van mij gekregen) maar de prijzen belachelijk. Zo begrijp ik weer niet wat zij voor schoenen neertellen en daar verdienen ze leuk geld mee en die verkopen ze dus ook wereldwijd.
Zo kocht ik in de vakantie schoenen van La Coste, dacht dat ik zo wel mee deed met de mode. Werd gewoon keihard uitgelachen door hun (ik heb ze wel eens verteld dat er op het forum wel eens over een poor mans watch wordt gesproken), ik had gewoon goedkope schoentjes gekocht die totaal niet meetellen. Voor hun beginnen de prijzen van schoenen in de basis vanaf €300,00 en dan heb je eigenlijk nog niets. En ik snap dan weer niet dat ze schoenen kopen en ze niet dragen. Eenmaal gekocht gaan ze gelijk alweer in de verkoop, blijkt dat daar ook weer een soort van loterij in zit. Ben gewoon in hun ogen een ouderwetse papa met mijn La Coste en Reebok .
Maar in tegenstelling tot hun draag ik wel mijn horloges en geniet daar iedere dag van, dat schoeisel van hun verdwijnt gewoon in de kast tot er een koper is . Ben ik nu echt dan zo’n oude L*L?
Waarschijnlijk, net als ik
Zo. Die is laag geprijsd!
Met mijn 17cm pols draag ik zowel de 2500-PO in 42mm als de Peter Blake met plezier en prima comfort.
Allebei top. Allebei ook niet zo glimmend.
De 8500 PO vond ik te dik. Die ging in 2016 naar @Erik11. En toen naar ….
ja Fred
Beide zijn het plaatjes!