Maar dat is het hem juist, de Rolex modellen van nu zien er al gedateerd uit omdat Rolex niet vernieuwend genoeg is met al z’n faceliftjes. Het zijn inmiddels opa en oma horloges!
is mooi in het groen
De een noemt het gedateerd, de ander noemt het tijdloos.
Ik vind mijn SMP mooier dan een sub maar ik weet bijna zeker dat ik over vijf jaar daar anders over denk.
Zelfde als met Duitse auto’s. Als er een nieuwe uitkomt zie je verschil nauwelijks maar ze blijven veel langer mooi( in mijn ogen) dan andere auto’s uit bijv Azië.
Helemaal mee eens. Een wat oudere Golf ziet er nog altijd tof uit. Een Toyota van een vorige generatie is al snel een oude auto vanwege het futuristische design.
Dit is een belangrijke reden voor mij waarom ik ze zo mooi vind. Omega brengt steeds maar nieuwe modellen uit, en brengt daarnaast oude modellen opnieuw uit, maar dan met fake patina.
Het modellenaanbod bij Omega is daardoor inmiddels veel te omvangrijk naar mijn mening, en wanneer ze zien dat iets bij Rolex goed werkt, doen ze het na (OP met apart gekleurde platen, worden toevallig gevolgd door AT met apart gekleurde platen, en opeens zijn er ook groene SM’s). Prima allemaal maar het blijft trendvolgen.
Dat vind ik dan weer wat minder innovatief.
Ook kunnen veel modellen best wat slanker naar mijn smaak. Een Seamaster, (en vooral Planet Ocean) is behoorlijk dik geworden door de jaren heen. Dat kan met wat innovaties vast wel beter. Een Sub is tenslotte ook altijd slank gebleven en doet qua uurwerk niet heel veel onder, zelfs zonder George Daniels.
Het is al erg genoeg dat ik zelf dikker word
Voor de duidelijkheid: ik ben een groot Omega fan, en bezit er dan ook meerdere. Ja ook een fantastische Speedy met te scherpe randjes aan de kast
En met alle respect voor mensen die zich aangesproken voelen, maar is het niet wat kinderachtig om dingen als “f**ck Rolex” te scanderen, omdat de voorkeur bij andere fabrikanten ligt? Hoe kun je nu een hekel aan een horlogemerk hebben, terwijl er zo veel fantastische alternatieven goedkoper en beter verkrijgbaar zijn. Niemand wordt verplicht om bij een AD binnen te lopen.
Merken zoals bv Hublot spreken mij dan weer wat minder aan, maar zolang ik er niet eentje verplicht moet kopen gun ik ze alle succes van de wereld.
Ja ook maar vindt dan nog steeds omega beter en dan heb ik het. Niet eens over de prijs
En het feit inderdaad dat een nieuwe omega er echt anders uit zit maar toch valt te herkenen
Vandaag deze omega gekregen. Mooie groene band erop gezet en deze krijgt binnenkort een nieuw glaasje
Ja, dat kan. Ik vindt ze beide erg mooi. Bij de nieuwe Seamaster vind ik de AR coating op de buitenzijde jammer, en de band mist taper. Verder fantastisch.
Ook sommige details aan een nieuwe Sub 41 vind ik minder, zoals de veel te grote sluiting. Was bij de vorige generatie beter.
Prachtig. Is deze 34mm?
En dan het uurwerk van omega is exht een beest vergelijken met de sub
Op deze warme dagen met waterplezier denk ik nog wel eens terug aan mijn Seamaster Peter Blake die ik misschien wat langer had moeten houden.
Om meteen een stapje verder te gaan, is een Planet Ocean ook interessant. Nu ben ik gezegend met ranke polsen van 16,5 tot 17,5 cm. Is een 42mm goed te doen? Of moet ik het maar gewoon uit mijn hoofd zetten.
Wat jij zoekt is de 39mm PO.
Schijnt wel een beetje een tonnetje te zijn, qua breedte/hoogte verhouding, dus wel eerst even passen.
Nou ja, daar ben ik een beetje bang voor. Uit mijn hoofd heeft @Ronald die ook gehad. En de 39,5mm glanst (Liquid Metal) behoorlijk. Een 42 is mat. Ik ben er nog niet zo in thuis, moet ik zeggen.
Ik heb hetzelfde dilemma gehad. De 42mm P.O. met matte insert is echt de mooiste idd.
Maar uiteindelijk niet echt prettig draagbaar.
Ben zelf voor de 41 Smpc gegaan met rubber strap (Hirsch Pure). Perfecte combi, zeker in de zomer
Maar eerlijk is eerlijk de P.O. is wel wat ruiger/gaver
Edit: ik heb pols van 17cm
42mm planet ocean op een 16,5-17cm pols.
Wat mij betreft uiteindelijk wel best prettig draagbaar, zeker op rubber of als je de verstelbare sluiting op de stalen band zet.
Ik zou ook wel naar de 39.5mm kijken als ik nu een nieuwe zou moeten kopen, maar de matte plaat en bezel zijn meer mijn ding.
Ik heb de 39,5mm PO en stoor me niet aan de hoogte van het horloge in verhouding tot de diameter en LtL . (16,5cm pols)
Jij moet eens een 2500 in 42mm proberen. (net als ik)
De overige varianten heb ik gehad of geprobeerd en hebben het niet lang uitgehouden.