Omega Only (Deel 4)

Het is ook nog de vraag hoe authentiek dat zakje is. Ik meen in dat topic gelezen te hebben dat Archer in zijn voorraad van 50k geen enkel zakje heeft met een land erop beschreven.

Gaaf! De derde of vierde Ed White 321 op het forum. Of zit je te dollen dat je het niet weet? :slight_smile:
Prijskaartje verklapt het vaak wel. Proficiat, de perfecte tijdloze Speedmaster.

Thanks! Was jij erbij met de Redbar GTG in maart Amsterdam?

Ik heb deze zakjes ook met Frankrijk, Duitsland etc erop. Is het niet vanuit welk distributiekanaal het komt? Er staat geen “made in” op. Blijven heerlijke sluitingen trouwens!

1 like

O ja tijdens het inlezen genoeg discussies en meningen over gelezen. Vaak door speedy bezitters die afweging tov gewone speedy maken? Ik heb dit niet doorlopen of gewone speedy gehad. Noem me dus onbevangen.

Dus heel kort en 1-malig over prijs: ik zie 14,5k voor een daytona en 14k voor een nieuwe IWC Ingenieur met een nogal basic uurwerk, als ik dit in detail bekijk, voel, beleef, dan ja is het uiteraard duur, maar tè duur? Ik weet t niet. Met wat je hier krijgt? Of welke inspanningen hier geleverd zijn?
Blijft de swatch group he. En graaiflatie is overal nu.

Dus ja ik was aan het dollen hoor. :sunglasses:

Nee ik was niet in de Red Bar. Geen idee wat t is.
Is dat iets zoals the Bulldog?

3 likes

In het kader van betaalbaarheid vind ik de vintage Omega’s dus erg leuk en meestal ook wel redelijk waardevast, je verliest niet meteen 30% van de waarde als je weer eens flippert.

12 likes

Mooi, welke is dit?

1 like

@phalanx70
Dank! Het is een eerste generatie Planet Ocean 42mm uit 2007.

1 like

Schitterend, hier ga ik naar opzoek. Wil mn verzameling uitbreiden maar wist niet zo goed waarmee (keuzestress🫣) maar nu wel. Dankjewel

2 likes

@phalanx70
Graag gedaan. Succes met de zoektocht!

1 like

Thanks

1 like

Inderdaad, het ging mij echter niet om of het te hoog of precies een correcte prijs is, maar dat je aan het prijskaartje kan zien dat het geen gewone Speedmaster is :wink:

Ik was eerst tegen de hogere prijs, maar begrijp het nu volledig. Het uurwerk is echt prachtig in deze prijsklasse en de afwerking echt goed. Een mooie knipoog naar het verleden.

Red Bar zijn “lokale” GTG’s voor horlogeliefhebbers en niet merk of status gebonden. Voor Nederland is Amsterdam de enige locatie op dit moment en België zit het niet. In Amsterdam heb ik wat Belgische liefhebbers gesproken die zich verbaasden over de 321 Ed White en ook op zoek gingen.

13 likes

We zijn 2000 exemplaren verder sinds je NA en indien de serienummers elkaar opvolgen…

1 like

Geen idee of ze elkaar opvolgen en of het uniek voor deze referentie is. Kan wellicht ook de hele 321 lijn zijn? Ik zal het eens vragen als er ooit weer een Omega GTG komt (en ik een uitnodiging krijg haha).

1 like

Vraag dan meteen of er nog een ST3 komt? :laughing: Ik wacht pas 2 jaar. :sweat_smile: :v:

Voor mij zijn de Chinezen imperialisten. Ik vind het bedreigend hoe ze de wereld economisch veroveren, hoe ze mooie oude westerse merken opkopen en deze vaak naar hun grootje helpen, hoe ze landen leegroven van delfstoffen, hoe ze diezelfde landen ernstig vervuilen, hoe ze de Oeigoeren behandelen, hoe ze omgaan met privacy en ga zo maar door.

Soit, dat is geen discussie om verder te voeren in dit topic.

1 like

Zolang Omega geen limited editions produceert, komt er geen ST3. Ze doen ook geen “collab watches” in de catalogus, dus ik zou gaan sparen voor de ST1 of ST2 :slight_smile:

1 like

Hier blijf ik ook blij mee, is echt een onderdeel van mijn vaste collectie. Elke keer als ik hem draag vind ik hem mooi.

20 likes

Ik vind het stom! Dus vanaf nu heb je alleen nog maar de standaard Speedy versie en niks meer om naar uit te kijken. Ze hebben inmiddels al heel wat ‘anniversaries’ aan zich voorbij laten gaan. :neutral_face:

Klopt, ik vind het ook jammer. Het is vooral even wennen aan het nieuwe tempo. En ergens is het goed dat Omega eerst levert wat in de catalogus staat. De vraag naar de 3861 Speedmaster is ook enorm. Dus we moeten geduld hebben.

Door de kritiek op de limited editions (door mensen die het toch niet gingen kopen), heeft de Swatch Group de switch naar de special editions gemaakt.

Het zou fijn zijn als ze ook weer iets uitbrengen in de betaalbare range. Maar het zal rond de 10K blijven hangen denk ik.

2 likes

Even wat kleur weer hier….

13 likes

Hier ook wat blauw vandaag :+1:t2:

13 likes