Omega Only (Deel 4)

Wat is “te prijzig”?

6800 euro list.:crazy_face:

1 like

List is voor newbie´s wij kopen met de kop eraf :joy:

1 like

Heb je wel ervaring met de automaat? Behalve de ’ aandrijving’ zal er weinig verschil zijn.

Kop en schouders! :crazy_face:

Budget momenteel zo’n 2-3k :slight_smile:!

Mijn eerste en enige horloge is een Hamilton khaki automatic! Ik vind de AT erg mooi en wil mezelf binnenkort weer eens trakteren!

Met dank aan @Erik11 draag ik m’n PO nu ook op staal! Nu alleen nog een half link scoren voor de perfecte fit.

20 likes

Hoe dan?

https://chrono24.app/omega/ploprof-1200m-22732552103001--id29609381.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Buiten EU. Als je die vanuit Nederland koopt dan komt er invoer etc bij. En Omega is geen waardevaste merk.

Met 1 a 1,5k erbij koop je een automaat. Toch @Pandemo ? Persoonlijk ben ik niet vd quartz …

1 like

6.8 is idd list. Op chrono vind je ze wss al voor 4-4.5 en via AD is korting ook wel mogelijk.

Zie jij 25 procent korting gebeuren op deze Omega bij gassan of s&c?

Als je 0 aankoopgeschiedenis hebt niet. Als je meerdere horloges hebt gekocht dan moet 15-20 wel lukken.

De 2-3 is meer een mentale/rationale grens dan een financiële. Als in wat ik voor een horloge over heb om nog verantwoord iedere dag te kunnen dragen! Die grens is ook voor iedereen anders natuurlijk :smiley:.

1 like

Ik zou C24 en GD in de gaten houden. Er komen regelmatig leuke modellen voorbij.
Voor 3-3,5 misschien een 2020-2021 automaat?

Weet je toevallig ook of dat ook opgaat voor een planet ocean? Aankoopgeschiedenis zat, maar dat vragen om korting vind ik een crime.

1 like

Het hangt natuurlijk af van je relatie met de AD maar korting op een Omega is heel normaal. Omega probeert mee te doen met de grote jongens en is daarom ook met een groot aantal AD’s gestopt maar met de prijsverhogingen van vorig jaar moet je er zeker naar vragen. Ik vraag bij elke aankoop korting. Omega, Cartier, Longines en Grand Seiko is het gelukt. Bij Rolex helaas :crazy_face:

Ik controleer de prijs van een nieuwe altijd op Chrono. Ik zoek dan wel echt alleen in Nederland, full set etc en ga met die prijs langs de AD. Dan weet ik ongeveer hoe ver ik kan gaan. Heb je een specifieke Planet Ocean in gedacht?

4 likes

Jup :ok_hand:

5 likes

Deze 215.30.40.20.03.001. Maar de nieuwe zoals @MarcNB heeft is ook erg mooi.

2 likes