Beste omega liefhebbers. Afgelopend maand heb ik mijn omega teruggebracht bij s&c en hebben ze deze een service onder garantie gegeven. Ik moet zeggen dat het horloge (speedy 3861 hesalite) nog nooit zo goed heeft gelopen. Het is mijn eerste chronograaf en wist niet precies wanneer de minutenwijzer voorruit hoorde te gaan. Het is logisch als die precies zoo 60 seconden gebeurt maar dit deed hij bij 54/55 sec. Daarnaast happerde de grootste wijzer af en toe (eens in de 20 keer).
Maar wat ik mij afvroeg ik wilde toch wel graag het rode doosje hebben ;). Die je krijgt bij een onderhoudsbeurt. Helaas kreeg ik die in dit geval niet en kreeg ik een poets doekje van omega. Vond ik toch wel jammer als je een horloge van 6k nieuw koopt en het vanaf het eerste moment het niet goed gedaan heeft. Is het “normaal” dat je dat doosje niet krijgt als je hem onder garantie moet laten maken? Iemand ervaringen?
het is maar de vraag of ie naar Omega is gestuurd of dat S&C er zelf aan gesleuteld heeft in haar “service” center, gezien de korte duur, een maand, vermoed ik dat ie gewoon naar Diemen is gestuurd…
Een Omega onder garantie gaat echt wel terug naar de fabriek/service center van Omega zelf, bij S&C en Pertijs gaan ze er echt niet uren in steken die voor rekening van de fabriek zijn.
Mijn 3861 was maar iets meer dan 3 weken weg in 2023 voor een garantie reparatie.
Dank voor je reactie. ik had hem om 5 februari gebracht en sinds 22 april weer in bezit. ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik daarom geen doosje kreeg. Wel kreeg ik een service/garantiekaart van Omega, maar ik ga er vanuit dat hun die ook mogen geven als ze gecertificeerde omega horlogemakers hebben.
De plastic rode garantie kaarten kunnen en mogen alleen door de grote Omega service centra worden gemaakt en afgegeven. Hij is dus wel echt door Omega behalend, waar je rode boxje is dan weer een andere vraag
Heb m uit elkaar gedraaid en alle groene lekkage afkomstig van de batterij voorzichtig weg gepoetst van de geleidende banen op de printplaat.
Daarna een nieuw contact van een stukje dun metaal van 0,3mm geknipt en gevijlt. Dit bleek iets te dik te zijn, dus moest ik hem platter rubberen met een dremeltje tot ongeveer 0,1mm. De oude was omgeveer 0,05mm.
Ik had geen geleidende lijm, en mijn soldeer skills durfde ik niet uit te testen op zo’n mini klein blokje dus heb hem los erin gelegd, met de batterij erop hoopte ik dat het goed genoeg zou klemmen. Hij liep niet, maar toen ik de batterij wat steviger aandrukte begonnen de tandwieletjes te lopen. De deksel erop gedruk hopende dat alles aangedruk zou worden, maar helaas. Toen met twee kleine stukjes electrotape boven op de batterij geplakt voor extra druk, de deksel dicht gedrukt en voila hij loopt nu al een paar uurtjes netjes te tikken.
Waar de horlogemaker zei “niet meer te redden” ben ik blij dat ik het toch geprobeerd heb.
De band zat net iets te strak, voor mij en mn pa en hij had niks meer van schakels bewaard, dus van ali een verlengstukje besteld voor de gesp, ziet er ook aardig uit, prima oplossing lijkt me.
Het was ooit voordat mijn ouders gingen trouwen een cadeau van mn moeder voor mn vader. Dus ik wil m verassen dat het gelukt is om m te fixen. Ik zelf zou m denk ik niet dragen. Niet helemaal mijn stijl.
Het enige wat nu scheelt is dat het me niet lukt om de minuten aan te passen. Er zit een klein knopje aan de zijkant die je met een cocktailprikker kunt indrukken, maar de minutenwijzer wil niet lopen wat ik ook probeer. Iemand een idee??
Ook viel het me op dat die schakelband aan de “lugg” iets te veel speling vertoont, als dat breekt dan krijg je er nooit meer een band voor. Dat zou wel balen zijn. Of is dit toch fixable mocht die eerste schakel het begeven?
Goed werk:-) Hier een plaatje van een instructie boek voor een soortgelijk de ville quartz uurwerk. Je moet het 5 seconden ingedrukt houden, dan los en weer indrukken en dan begint een en ander te draaien. Probeer het eens of dat werkt. Zijn niet echt gebruiksvriendelijk deze uurwerken.
Mijn PO is ook weg geweest onder garantie via Omega boutique Bern. Hier heb ik ook niets gekregen, zelfs geen doekje. Gadgets zijn natuurlijk altijd leuk maar belangrijker dat het weer werkt natuurlijk.
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet op die manier. Het enige wat hij doet is als ik hem snel achter elkaar indruk en los laat, dan loopt de secondewijzer wat sneller dan normaal (hij slaat dan ongeveer 3/4/5 seconde over iedere keer), maar dit is geen doen.
Heb dus maar even de batterij eruit gehaald en op de juiste minuut hem er weer ingestopt.
Helaas is er ook nog iets meer aan de hand. Op het eerste oog lijkt hij echt goed te lopen, maar hij loopt te traag. Ik werd vanmogen wakker en hij liep 20min achter. Ik heb een stopwatch erbij gehouden en hij loopt ongeveer iedere minuut 2 seconde trager. Las ergens dat je door aan het schroefje waar de rode pijl staat te draaien je het uurwerk kunt afstellen en dus sneller of langzamer kunt laten lopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wil niet zomaar eraan draaien zonder het zeker te weten hoe dat werkt.