Omega Only (Deel 5)

9 likes

2 likes

Als je op koningsdag voortaan een matchende seamaster wil, dan staat omega voor je klaar:

Ik vind het nogal doorschieten met de varianten van de huidige smp. Maak maar weer eens een kortere dunne kast omega.

3 likes

Dit is wel de mooiste als je het mij vraagt :heart_eyes:

1 like

Apart dat ze zo op het einde van dit model nog met zoveel variaties komen. Vorig jaar al de matte bezel, de kleine golfjes wijzerplaat, no date’s en nu deze wijzerplaat.

Hoewel ik fan ben van alles oranje krijg ik icm deze wijzerplaat een beetje een tennisbaan gevoel.

Het horloge vind ik wel een mooie variant. Zeker op die oranje band.

Maar laat ze eens wat doen aan die verschrikkelijke mesh bracelet. Ze blijven dat ding er maar aanhangen terwijl die idioot oncomfortabel zit en de sluiting belachelijk dik is. En dat voor een bijna 1000 euro bracelet. De looks van die mesh vind ik overigens wel heel gaaf! Nu het comfort nog.

2 likes

Top, zie mijn advertentie! Echt onwijs fijne band!

Ik had voor mijn seamaster destijds een mesh van watchgecko gekocht. Top band. Zelfde looks als die van omega zelf, geen onderbreking van de mesh bij de sluiting, maximale verstelbaarheid en nog goedkoper dan die van jou.

2 likes

Heb vaker wat van Watchgecko gehad, waaronder mesh banden, die zijn (daardoor waarschijnlijk goedkoper) niet vergelijkbaar qua kwaliteit. Zelfs de duurste banden van Watchgecko die gemaakt worden door Staib (zelfde maker als van Omega mesh banden en hun eigen banden) zijn niet van dezelfde kwaliteit als die van Omega of die ze onder hun eigen vlag voeren…

Ach best leuk hoor zo’n oranje touch. Maar vraag me wel af wie hier nu echt op zit te wachten. Het is variant zoveel van dit model. Ik vind het weleens tijd worden voor een ècht nieuw model!

1 like

Dikkere mesh en verstelbaarheid is een lastige combinatie.

Ik heb die watchgecko ook en een nieuwe gekregen omdat de eerste een paar keer open geschoten was (en als je dat niet door hebt ligt je horloge). De nieuwe doet dat niet, maar vertrouwen is niet 100%. Hij doet nu geen dienst ivm ontbreken geschikt horloge.

De staib met vlindersluiting heb ik ook gehad en die beukte tegen mn pols met de wat lossere passing. Deze is echt wat dikker nog te krijgen. Als je dit issue niet hebt is het mooie kwaliteit, voor mij ging het niet. Wel opletten dat je er niet te dikke springbars in gebruikt ook ivm beperkte inkepingen etc voor het tooltje.

Mijn fijnste mesh is een goedkope eache van Amazon. Niet heel dik, maar traploos verstelbare klemsluiting die echt dicht zit. Die is echter niet mat, dus wel mindere looks.

De omega titanium versie past mij toevallig best goed en de dikte hindert mij niet, maar kan me goed voorstellen dat mensen die ook weer niks vinden.

Mesh is proberen is mijn ervaring. Omega zou wel in staat moeten zijn iets beters te verzinnen.

2 likes

Ik vind vooral de sluiting erg uhmmmm dik bij Omega :blush:. Dat zit en oogt oncomfortabel. Zelf proberen is altijd het advies. Maar kwaliteit van de band staat echt buiten kijf bij Staib in ieder geval. Welke dikte en type sluiting je hebt is proberen. Ik ben normaal niet van de butterfly sluiting, maar bij deze band is die dun, precies gepositioneerd en safe!

1 like

En waarom is de kwaliteit dan minder?

Ik had deze:

Deed oprecht niet onder aan de omega (ik heb ze een tijdje naast elkaar kunnen vergelijken). Lijkt vanwege de grote “endlinks” ook op die van omega. Mooie afwerking goede dikte, goede sluiting en zat super lekker. Heel veel gedragen en nooit last gehad van een sluiting die vanzelf open ging. Het enige dat ik jammer vond was dat de band geen taper had.

Bovenstaande was ook gepolijst. Ik heb hem zelf gesatineerd. Zag er super uit.

Dat draagt niet lekker inderdaad! Had je dezelfde als bovenstaande?

Helemaal eens! Zeker voor die prijs.

Heb er helaas geen foto’s van(al werkt dat nu toch niet, damn wat lang al, nog niet eerder meegemaakt hier) maar simpel de mesh liep niet recht(band zelf kwam verkeerd uit 2x :scream:), de end-bar (als dat zo heet) zat niet goed aan de rest van de band, de sluiting was matig. Heb er 2 gehad en bij beiden het geval. De mesh hoort 1 geheel zeg maar te zijn. Dat was niet het geval.

2 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Zag dat zelfs de meldingen al weg waren gehaald in het topic. Dat wordt vooral niet je adem inhouden. Tot september allemaal! …:wink:

1 like

4 likes

2 likes

Zeker mooi, complimenten!! :ok_hand:

1 like