Heerlijk die oudjes
Prachtige constellation
Dat is toch wel DE duiker allertijden van omega…jammer dat de prijs ontploft is
Helemaal mee eens! Echt een topper! Jammer dat Omega ze uit de collectie heeft gehaald alleen de 75e Summer blue Ploprof is nog beschikbaar…
Alles is omhoog gegaan dus ja de prijzen ook…kijk er niet raar van op.
Een plaatje van een plaatje Dikke zomer klatser
Thnx Marco! Heb nu ook met het licht gespeeld
Ik snap heel goed jou punt maar ik vindt persoonlijk dat je het daar niet meer mee kunt vergelijken. Ga eens naar de suprmarkt voor boodschappen
Producten / grondstoffen / inflatie zo kan ik nog wel even doorgaan dat heeft er allemaal mee te maken gehad dat de prijzen omhoog zijn geschoten. Met Rolex is dat ook het geval. Had ik 3 jaar geleden maar de Rolex JC aangeschaft was toen 12.3K , momenteel dik 15K…niemand kan in de toekomst kijken maar het is en blijft een hobby en als je echt de Ploprof een mooi horloge vindt en je kunt het geld missen dan zou ik ervoor gaan! Weet zeker dat je geen spijt zult krijgen!
Nogmaals ik snap jou helemaal maar de tijden zijn nou éénmaal drastisch veranderd…
En ik denk dat ze dat blijven doen. Kijk maar naar huizenprijzen. Ze verwachten dat de gemiddelde prijs van een huis ieder jaar (wat is het?) 3 of 4% stijgt.
Ik heb het niet over de absolute prijsstijging maar het onderlinge prijsverschil. In om en nabij 1970 waar deze advertentie vandaan komt kostte de ploprof net een paar pond minder dan de seamaster stemvork wat ongeveer een modaal Brits 4-wekelijks loon was. De speedmaster was 2/3 daarvan in prijs. Het gat tussen die drie is anno 2024 enorm versprongen .
Dit is wel de meest sublieme duiker die Omega ooit heeft uitgebracht.
Die van mij, ref nr 244.30.55.21.01.001 , is de stalen versie.
De horlogefabrikanten hebben blijkbaar tussen 1970 en 2024 de theorie van Thorstein Veblen gelezen.
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb (van een ander merk) een brochure liggen uit 1962. 2 horloges van in die tijd 300 zwitserse franc De ene verkoopt nu rond de 1000 euro terwijl het andere voor 5000 plus gaat nu.
Denk dat je zelf de theorie eens zou moeten herlezen gezien de nietsdoende klasse destijds al behoorlijk opzichtig aan het consumeren was En dat zijn theorie direct weinig te maken heeft heet met de onderlinge prijsverschuiving