€230 is de officiële Omega adviesprijs voor dit model voor batterij en waterdichtservice plus eventueel verzendkosten als die naar Omega gestuurd wordt.
Als alle afdichtingen vervangen worden is die in ieder geval weer waterdicht tot 10bar/100m
Elk Omega gecertificeerd horlogemaker moet verplicht een waterdichttester hebben tot 10bar dus die zou dan ook de 100m waterdichtheid moeten kunnen garanderen.
Er zijn nat testers die kunnen tot 125 bar maar die werken met water en krijg je geen bewijs van dat die ook waterdicht is tot 300m
Dus je krijgt er sowieso alleen een bonnetje bij dat die getest is op 10bar/100m maar dan kun je er gerust mee onder water
Ben ze nog niet tegen gekomen die met hun Seamaster naar 300m hebben gedoken.
Zoals aangegeven, elke Omega gecertificeerd horlogemaker / service center kan deze test uitvoeren tot 10 Bar / 100m en dat is meer dan voldoende voor de gemiddelde horloge eigenaar.
Ben er net eentje aan het servicen, +/-10 jaar goed gebruikt horloge (co-axiaal cal 2500d) en daar was door gebrek aan onderhoud de o-ring in de kroon stuk. = vochtschade binnenwerk, zoals centertube en wijzers.
Gelukkig niet aan de wijzerplaat, die had veel geld gekost.
Kunnen ex ads nog wel Omegas naar het servicecentrum sturen etc.
Voor horloges die onder garantie gerepareerd moeten worden iig wel.
Ha mannen, dank voor alle info, weer wat wijzer geworden. De volgende keer/met mijn andere seamaster als deze eraan toe is, kan ik beter langs @Floris155 gaan.
Ik begin te snappen waarom de speedy zo populair is. Niet spannend, geen toeters en bellen, maar het horloge klopt gewoon wel.
Hey Omega leute!
Mag ik jullie vragen groepsdruk uit te oefenen?
Wat vinden jullie…?
Houden op staal?
Of op grijs?
- Staal
- Leer
Ben benieuwd
Gekozen voor staal, maar als je voor leer gaat, dan zou ik er een meer contrasterende kleur op doen. Beide kunnen in ieder geval prima!
Idem.
Een donkere leren band zou hem ook goed staan.
Ben aan het experimenteren met bandjes. Dit was de eerste.
Welke kleur zou je aanraden?
Dacht inderdaad aan een donkere band er bij. Zwart leer misschien…
Zwart, bruin of wellicht een donkere kleur grijs. Lijkt in mijn ogen allemaal te kunnen.
Ik zou dan voor zwart, donkerblauw en/of cognacbruin gaan.