Omega Only (Deel 5)

Maar voor dat geld checken ze hem misschien niet alleen op waterdichtheid maar krijg je ook nieuwe seals, of niet? Dus een soort mini service?

2 likes

Dat geloof ik wel ja, mag in ieder geval wel voor dat geld…

Denk dat je volgende keer de vraag moet stellen wat @floris155 voor je kan betekenen.

1 like

17 likes

Ik zie geen vragen over de achtergrond van deze foto. :slight_smile:

Nou heb ik toch jaren en jaren in allerlei machine kamers doorgebracht maar hier kan ik geen choco van maken, beste suggestie : tank ?

1 like

Misschien was er nog iets extra nodig maar Omega adviesprijs is 230 euro voor waterdicht herstellen van dit model, dan worden kroon, helium ventiel en pakkingen vervangen zodat je weer garantie hebt op de waterdichtheid.
In dit geval maakt het niet uit of het een quartz of automaat is, de onderdelen voor de waterdichtheid zijn hetzelfde.

2 likes

17 likes

Prijzen zijn blijkbaar (fors) verhoogd. Van Baal vertelde dat dit de prijs is die Omega rekent voor het vervangen van een batterij plus waterdicht maken.

Mmm, dank voor de tip. Hij heeft een interessante website, zie ik.

Nee eerder anti tank :wink: dit is de binnenkant van artillery blok.

1 like

17 likes

Fijne avond!

24 likes

Hoe doen anderen dat hier met een batterij wissel van Omega? Dieper dan 5 meter kom ik over het algemeen niet dus die 300 meter garantie zou ik nooit zoveel voor betalen…

Ik heb vriendinlief verteld geen nieuwe horloges te kopen. Er is weliswaar zelfs wat verkocht.

Toen ik vertelde dat ik €600 had uitgegeven aan een horlogebandje (inclusief vouwsluiting!) schrok ze van het bedrag.

Man bijt hond vraagt zich af: “Vinden jullie de nylon band voor de speedmaster het geld waard?”

• Ja
  • Nee
0 stemmers

image

4 likes

Bij de nylon band had ik een ander beeld, deze vorm ken ik alleen van de rubberband.

Bij Breitling leg je dat geld neer voor een krokoband en dan heb je denk ik alleen een pinsluiting.

1 like

Deze nylon band komt icm vouwsluiting best veel voor op de speedmaster.

Juwelier Van Baal zegt: als wij het doen, kan ik nog niet de garantie geven dat je ermee kan douchen.
Natuurlijk zou ik het ergens anders kunnen laten doen, waar ze wel waterdichtheid kunnen garanderen tot bv 100 mtr. Dan moet ik hem terug laten halen en betaal ik 75 euro onderzoekskosten, ook weer zonde.

Want kunnen zwemmen met een horloge betekent ‘100 mtr’ waterdichtheid. Denk dat voor 5 meter duiken, 100 mtr waterdichtheid zelfs nog niet voldoende is.
Maar hou me ten goede.

Met een hogere waterdichtheid kan het horloge ook betere drukverschillen aan. Heb een horloge met een waterdichtheid tot 100 mtr en heb nu al paar keer gehad dat wanneer het horloge in korte tijd sterk afkoelen er condens aan de binnenkant ontstaat. Gebeurt bijvoorbeeld op vakantie met warm weer en dan douchen.

Waar ik nog wel naar op zoek ben, is een zekerheid dat Omega echt zoveel vraagt voor alleen een batterij wissel. Vind de verhoging tov 230 euro voorheen echt enorm hoog. Maar goed, over een paar weken krijg ik hem terug en dan hoor ik dat er misschien toch iets meer aan de hand was en vervangen moest worden. Wordt vervolgd!

Bij Omega is 100m = 100m

Die heeft @Floris155 al gegeven, hij is een erkend omega service punt

Ik wilde nee zeggen, toen zag ik de foto dus ja!

1 like