Houden! Zeldzaam en perfect
mooie foto
Na een paar dagen dragen is de liefde weer helemaal terug. Hij gaat nergens heen
Net even bij Gerrit langs geweest voor een puntje op de spreekwoordelijk i en gelijk gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de ‘andere kant’ eens vast te leggen .
Jasper… begin met die upgrade
Ik ben ermee bezig! Maar de markt is niet meer wat ze geweest is helaas, een mens zijn gedachten dwalen al eens
We zullen je begeleiden de markt is inderdaad een stuk veranderd, maar dat zou jou toch moeten weerhouden de railmaster eruit te doen voor een explorer?
Vraagje aan de Omega fanaten; hoe draagt een Seamaster uit begin deze eeuw (2000-2005)? Is dat vergelijkbaar zo’n rammelbak als de Submariners uit die tijd? Waar moet ik eventueel rekening mee houden?
@LudovicOnTime
Seamasters uit die periode zijn zeker geen rammelbakken. De band en sluiting zijn een stuk meer solide dan die van een 5-digit Rolex. Volgens mij was de band van de Seamaster 300M die in ‘93 uitkwam de eerste echt solide metalen band op een tool watch. Welk model heb je in gedachten? 300M, Planet Ocean, Aqua Terra?
Bij de 300M moet je er op letten dat de kroon minimaal twee slagen los gedraaid moet kunnen worden voordat deze naar buiten “springt”. Als het minder dan 1,5 is, dan is het schroefdraad in de tube en kroon te ver versleten. Ik heb een Aqua Terra, Planet Ocean en meerdere 300M’s (2254) gehad uit die periode en het is mijn ervaring dat een strakke 300M uit die tijd een stuk lastiger te vinden is dan een mooie PO of AT. Veel van deze Seamasters zijn destijds echt gekocht om dagelijks gedragen te worden en dat zie je ook terug aan de exemplaren die te koop worden aangeboden. Het gros is flink afgedragen en/of verkeerd gepolijst. Ik heb twee ongepolijste 2254’s en als je eenmaal zo’n ongepolijste kast hebt gezien zie je pas hoe verpest de meeste kasten zijn van de 300M’s op de markt.
Dank voor je reactie @Phil3
Mijn belangstelling gaat met name uit naar een 2254 “Peter Blake”. Ben zelf een fanatiek zeiler en Blake is een zeer belangrijke naam in deze wereld. Los daarvan - het belangrijkste - vind ik het een prachtig horloge.
De afgehoekte bezel is prachtig waarbij ik me inderdaad kan voorstellen dat deze gauw kapot gepolijst is.