Omega Only (Deel 6)

16 likes

18 likes

22 likes

12 likes

Goedemorgen HF.
Vandaag de Omega Seamaster 200 ref 166.091 uit 1973 om de pols. Deze 53 jaar oude duiker geeft mij telkens weer een 70’s gevoel. Heel typisch voor deze periode zijn de fraaie modellen die Omega heeft uitgebracht. De typische conische vorm van deze Seamaster in de flight-case, doet mij altijd weer denken aan het ruimtevaart tijdperk.

Hoewel de diameter 41mm, draagt deze Seamaster kleiner om de pols. De mesh band draagt heerlijk en smoelt in mijn ogen perfect bij het horloge.

24 likes

21 likes

Goedemiddag, de Seamaster op rubbâh:blue_heart:
Lang niet gek!

23 likes

@ROC

Hij ziet er heel mooi uit. Geweldig ding; flightmaster is 43mm dus deze 41mm zal net een tikje kleiner zijn en lijkt zelfs nog iets platter. Mesh is de way to go. Dit moet heerlijk dragen. Geniet er van, fijn weekend.

1 like

Dankjewel. Ja, draagt heerlijk op mesh.
En er is nog een groter broertje van ook nog: De Omega “Grand” 1000 ref 166.093.
Ik zoek al jaren naar een goed exemplaar… Er worden wel te koop aangeboden op C24, maar dit zijn meestal samengestelde exemplaren.

7 likes

… en weer terug op staal. Heeft toch mijn voorkeur bij deze 300M. :sunglasses:

Lekkere vintage vibe inderdaad!
Mooie Seamaster. :star_struck:

11 likes

Honeymoon phase met deze Aqua Terra :heart_eyes:

17 likes

20 likes

Deze staat op de short-list. Naast de PloProf 600 zou ik de Seamaster 1000 heel vet vinden in de collectie, en om de pols.
Die op chrono en eBay etc staan hebben vaak een service bezel of service dial.
Er zijn er ook een aantal met een service kast, die ook anders is.

Echt een grail en zoals je zegt niet makkelijk te vinden. Je moet geluk hebben dat er eentje langs komt.

1 like

12 likes

Inderdaad… Een Omega Grand is een mijnenveld te noemen.
Een goeie bron van informatie is

1 like

27 likes

Wissel van

naar

24 likes

Top horloges :ok_hand:t3:

1 like

14 likes

Thnx Andre!:clinking_glasses:

1 like