Omega Only (Deel 6)

11 likes

Volledig voorzien zie ik! Mooie set zeg, heb je ze ook allemaal in één doos naast elkaar? Mooi op display!

1 like

Ik zal vanmiddag als ik thuis ben even een foto maken hoe het er “in ruste” uit ziet.

1 like

Mooi zeg, met die band, erg fraai! :ok_hand:

1 like

Heb je een foto van wat ze nog meer in de vitrine hebben liggen in Alkmaar?

1 like

Ik ben daar binnenkort weer voor een Seiko waarvan ik het glas moest laten vervangen. Als ik daar ben maak ik foto’s van wat ze hebben. Ze hebben ook een kleine Seiko selectie en een aantal Certina duikhorloges liggen. Ik verwacht dat ik komende dinsdag het horloge ophaal. Dan zullen de fotos volgen. :slight_smile:

Leuk, ik ga binnekort ook wel even langs. Ik heb ook nog wat te servicen.

1 like

12 likes

11 likes

6 likes

Aangezien deze Speedy’s geen datum hebben staan de watchwinders uit.

Op zolder heb ik nog zo’n Omega “as met wielen” horlogehouder staan (in de Omega doos).

Het onderste boekje hoort bij het horloge rechtsboven.

11 likes

Heel gaaf! Prachtige set zo, en leuk om de horloges zo te omringen met Omega goodies.bijzonder om ze allemaal te hebben lijkt me :slight_smile:

1 like

Er zijn volgens mij nog een groene en zwarte uitgebracht.

Had niet heel veel uitgemaakt in de uitslag als er meerdere merken hadden meegedaan. Het was vooral de Omega 321 (Lemania 2310) tegenover de Valjoux 72 horloges, zoals Rolex, Heuer, Breitling (ook Venus) en heel veel andere merken gebruikte in de jaren '60. Dus andere merken hadden het ook niet gehaald, want de kast of de wijzerplaat maakte geen verschil met deze tests.

Het is voor mij wel duidelijk dat geen enkel merk er echt in geloofde en/of zijn best deed. Het was vooral meer geluk dan wijsheid. Neemt niet weg dat het Lemania 2310 uurwerk (321) er met kop en schouders bovenuit stak en daarmee toch echt wel “extraordinary” uurwerk is, al ruim voor de maanmissies. En Omega was nauw betrokken bij de ontwikkeling van het 2310 uurwerk. Dat maak het voor mij wel heel bijzonder.

2 likes

O.k., maar dit roept toch meerdere vragen bij mij op:

• is Rolex het inderdaad niet geworden omdat het een Valjoux uurwerk gebruikte?

• als dit zo is: wat was precies het probleem dat NASA had met een Valjoux uurwerk, dat bekendstond als zeer betrouwbaar, nauwkeurig, gemakkelijk te onderhouden en ruimschoots had bewezen perfect bestand tegen de constante trillingen en g-krachten, in de autosport?
    En ben uiteraard benieuwd naar bronnen. Ik leer namelijk graag wat.

• wat maakt, volgens jou dat dan een Lemania uurwerk desondanks ‘met kop en schouders uitstak’ boven een Valjoux uurwerk?

Sowieso een fijne zaak. Wesselink en Vreeker. Sta ook altijd even voor de vitrine te loeren.

1 like

Mooie set zo!

Crosspost

7 likes

7 likes