Nou hier word ik wel blij van. Lekker vrolijk.
Dat een andere merk recent heel succesvol is met wijzerplaten van meerdere kleuren heeft misschien een rol gespeeld.
https://www.hodinkee.com/articles/omega-aqua-terra-38mm-dials-2022
Nou hier word ik wel blij van. Lekker vrolijk.
Dat een andere merk recent heel succesvol is met wijzerplaten van meerdere kleuren heeft misschien een rol gespeeld.
https://www.hodinkee.com/articles/omega-aqua-terra-38mm-dials-2022
Wat heerlijk dit 
Ziet er goed uit zijn is er nu wel easy link aanpassing er op
Eindelijk weer wat vrolijke opvallende kleuren, goede zet van Omega.
Mooie kleuren wel, de datum oogt wat verloren en onafgewerkt.
Een iets onderscheidender 12 uur marker en een kader om de datum op 6 uur zou het geheel wel echt af maken.
Inderdaad zeg.
Even los van de kleuren, fijn dat de Luxaflex lijnen hiermee verdwenen zijn 
Zou het dan toch kunnen dat er ook een mid-size Omega Professional 300 komt? 
Dat ronde datumvenster
Verder vind ik ze serieus ongeïnspireerd. Als ik een OP (wil ik niet) of een knockoff (heet tegenwoordig hommage) hiervan (wil ik ook niet) zou willen dan zou ik nooit een Omega kopen…

En toch vind ik in de 34 mm de lavendel kleur best mooi. In de 38 mm springt de rode dail er voor mij uit.
Mja 34 en dat ronde datum venster idd 
Waar met geen mogelijkheid een afleesbare datum in past van 2 cijfers.
Niet alleen de Aqua terra’s maar ook de Seamaster krijgt een nieuwe variant.
De omega versie van een Hulk.
Hee, ze zijn Grand Seiko achterna gegaan?
Nou nog kekke reliëfjes, en we zijn er.
Nu ik die foto zie…
Zijn ze nou toch Doxa of Traska aan het doen?
Klopt. Omega’s AquaTerra heeft een erg specifieke beeldtaal, en de lamellen, horizontaal of verticaal dondert niet, horen er gewoon bij. Als je de typische Aquaterra plaat weg haalt heb je een volledig generiek horloge over met een echt lelijke datum implementatie die ook nog eens te dicht op het midden van de kast staat. Omdat het uurwerk gewoon te klein is. Voor de 38mm kast, in ieder geval. En dat voor 5700 ballen.
Die is nog OK in die zin… Ik ben geen SMP fan, maar ze steken hun eigen model niet in de rug met die release. Maar die AT… Uit het Hodinkee artikel blijkt ook nog eens dit:
in both the 34mm Ă— 12mm and the 38mm Ă— 13.2mm case sizes.
13,2mm dik. Dus kleiner dan een Alpinist, maar tegelijkertijd net zo dik. En ik vond die Seiko’s al op het randje. Als ik in 2022 een AquaTerra wil kom ik dus uit bij een merk wat wel iets cools heeft gedaan. 200m WR, mooie fumé en lamellen wijzerplaat, 40mm groot, 12,2mm dik, mooie strakke indices en wijzers…
En voor minder dan de helft van de prijs.
TAG Heuer’s Aquaracer.
Die zouden wel eens de eerste geweest kunnen zijn, maar zeker weet ik dat niet. Orient begon begin 2016 met kleurtjes voor de Mako 1st gen. De zwarte was sinds 2015 verkrijgbaar.
Omega is goed bezig……
Totaal geen eigen inspiratie sinds de mens op de maan is geland. Jaja ik sjarsjeer
Heel jammer.
Constalation is dan wellicht nog het mooiste. 
Die van 1960 dan
Omega, tis m net niet