🔒 Omega op Markplaats: echt of nep?

Vanochtend heb ik mijn Vulcain Cricket te koop gezet, hier en op Marktplaats. Ik kreeg op Marktplaats een ruilvoorstel. Ik vind het op zich een mooi horloge, maar ik zie wellicht iets over het hoofd. Wat denken jullie, is het een gelijkwaardige ruil?
De foto’s zijn vaag, ik heb al om scherpere gevraagd.

Cricket:

Omega:

Geen idee hoe het qua waarde zit, maar de manier waarop de 5 een beetje is weggesneden zou voor mij al een no go zijn. Zou mij daar erg aan storen. :sweat_smile:

Van ruilen komt huilen.

Je topictitel is niet pakkend genoeg. Maak er “Omega op MP: echt of nep?” van.
Dan volgen de troepen zoals mieren die suiker ruiken.

13 likes

Goeie tip, dankjewel, meteen aangepast.
Mieren aller landen, verenigt u!

4 likes

Lijkt me “legit”, maar ik ben onvoldoende kenner om wellicht iets over het hoofd te zien… Mijn 30T2 uit 1945 zat qua fonts en wijzers in dezelfde hoek. Die zien er hier ook goed uit. Het “Officer” op de plaat wantrouw ik een beetje. Nooit eerder gezien.

Wijzers zijn wel ooit opnieuw gelumed denk ik. Is dus wellicht geen radium meer.

Serienummer duidt op plm. 1943. Ho, da’s gek; want hij heeft Incabloc. En da’s daar net iets te vroeg voor…

Dit is wel een ander uurwerk dan een 30T2, even gegoogled (dank voor de tip @mrmauri ) en dat wordt dan een cal. 26.5-variant. Op Ranfft goed op te zoeken. Bestaat toch ook een Inca-variant van zo te zien.

2 likes

Ik dacht hetzelfde, echter Google laat iets anders zien. Met de zoekterm ‘Omega officer’ kom je er wel een paar tegen. Dus verwacht dat dit wel ok is.

3 likes

Volgens mij ook origineel. Het Zweedse leger heeft een hele batch hiervan afgenomen in de jaren '40 als ik me niet vergis. Wel heb ik dit horloge al meerdere keren op MP voorbij zien komen, geen idee of dit komt omdat het niet populair is of dat er iets mee is.

1 like

Horloge is echt. Heeft alleen een diameter van 32mm als ik mij niet vergis, dat is zelfs klein op dunne polsen.

2 likes

Mijn mening is niet ruilen,

1 like

Je Vulcain Cricket is 34mm zie ik in je advertentie. Zelf heb ik er 2 van 34 en dat kan nog wel op mijn kleine polsjes.
De omega is 32 mm en daarmee echt wel kleiner. Los van de waarde zou ik dit zeker laten meewegen, want 32 zou voor mij echt wel een vrouwenmaat zijn.

1 like

Dat kan je niiet los van elkaar zien. Het formaat heeft namelijk invloed op de waarde.

4 likes

32mm is wel erg klein inderdaad, dat wordt 'm niet. Tenzij mijn vrouw hem geweldig vindt.

Is de aanbieder Nils?

nee

1 like

Dacht even dat het deze was, vandaar

2 likes

Inderdaad. 32mm is heel erg klein, denk dat je zoiets alleen zou ruilen wanneer je van plan bent om hem op te bergen. Dus gewoon om hem te hebben als verzamelaar.

1 like

Haar reactie: “Nee, alsjeblieft zeg. Is 'ie van een roker geweest?”

Bedankt voor de reacties, ik knap inderdaad af op het formaat.

4 likes