Omega op marktplaats

Hoi allemaal, ik zit te kijken naar deze omega constellation op marktplaats. Erg mooi horloge maar best een bedrag, ziet er allemaal goed uit (volgens mijn amateursoog) en prettige communicatie met de verkoper via berichten.

Eigenlijk heb ik vooral de vraag ziet iemand iets wat hier niet aan klopt? Altijd een beetje bang dat ik iets neps koop.

Alvast bedankt voor de reacties en fijne zondag!

Omega Constellation C-shape (gold linnen dial) Serviced 2023
€ 1.245,00

Ik vind m erg duur voor een gold cap Connie.
Het is allemaal wel origineel wat ik zo zie op de foto.

Er staat een veel mooiere in te koop.

2 likes

Bedankt voor je reactie! Bedoel je die met de grijze dial? Zo ja daar zit ik ook naar te gluren :rofl:

1 like

Yep…

Gold cap is dikker dan verguldsel, maar blijft toch wat kwetsbaarder dan massief goud of staal.
Die met grijze plaat spreekt me sowieso meer aan.

1 like

Indd erg prijzig, maar wel een correct en geserviced exemplaar. Als je dit wilt uitgeven, zou ik voor een stalen exemplaar gaan of als het budget aardig opgerekt kan worden, voor een vol gouden.

Een goede gold caped vind je na goed zoeken voor onder de €700,-. Vaak wel niet geserviced dus als deze een certified service of bij omega zelf heeft (kost tegenwoordig evenveel als de markt waarde), dan is de prijs weer niet zo slecht. Dit is denk ik niet het geval gezien het vuil op de kast en de staat van de kroon.

Ik zou verder zoeken.

Edit; plaat lijkt niet te kloppen? Zie ik nu goed dat de tekst bij 12 uit het lood staat (voldoet niet aan MOY tegel?) Wel een snaar strakke redial dan op een linnen plaat. Even vergeleken met mn eigen c-shape. Het font klopt niet, grote en dikte van de tekst is vreemd en staat uit het lood. Laten gaan.

Edit 2; kijk even hier naar het exemplaar van @illewoare . Zo hoort het;


5 likes

Hij is 100% origineel, maar ik zou ook 100% voor die grijze gaan. Dat is echt een plaatje.

3 likes

Echt, no brainer.

3 likes

Vrij heftig gepolijst, vaak zo met de gouden of goldcap modellen. Goud moet blinken zullen de mensen wel denken. Verder keurig horloge zo te zien. Waarde op Marktplaats max 900-1000€.

P.s. als een handelaar zegt geserviced, dan zou ik even doorvragen. Vaak betekend dat iets anders dan je verwacht :grinning:

2 likes

Standaard is er dan niks mee gedaan, of het ding is door de jongste bediende kort in de hand gehouden en héél misschien even op een Timegrapher gelegd.
Daarbij is niet gekeken of het geval een amplitude van 170 heeft, of een tikfout van 5.8, maar alleen of ie nog ergens binnen de minuut per dag loopt.

Altijd beurt incalculeren tenzij bewijs van recente service wordt verstrekt.

4 likes

De horlogemaker heeft er naar gekeken is ook zo’n mooie.
Dat kan ook van alles betekenen.

3 likes

Erg bedankt allemaal voor jullie input! Zeer gewaardeerd :smiley:

Die heeft dan naar het horloge in dichte toestand gekeken ja. En geconstateerd dat het liep. Niet meer, niet minder.

Ik neem aan dat als je echt zo een horloge zoekt dag je inderdaad voor de grijze gaat.:grin: Hij staat nog te koop dus je hebt nog geen beslissing gemaakt :rofl:
Succes met de keuze, maar persoonlijk vind ik marktplaats met dit soort dingen meestal nogal dubieus :disappointed_relieved:

1 like

Coldcap is volgens mij even kwetsbaar als massief goud…het belangrijke verschil is dat er in het tweede geval goud onder de beschadigingen zit :stuck_out_tongue_winking_eye:

Au sérieux: is er iets dat je qua onderbuik verdacht vindt? Of vraag je het meer als ‘veiligheidsnet’? Ik zie op het eerste gezicht niks raars in elk geval. Drie jaar geleden had ik gezegd: beetje aan de prijs. Maar eerlijk gezegd moet ik nog een beetje ondervinden hoe de markt zich ontwikkeld heeft ondertussen.

1 like

Nee, massief goud is goed te herstellen.
Gold cap is onder zeer hoge druk aangebracht.
Is het versleten, dan is het niet goed te herstellen.

Dat bedoelde ik ook, het was een grapje :wink: Maar nu we het er toch over hebben: zou het kunnen zijn dat het ook daadwerkelijk sneller slijt? Dat lijkt me niet, toch?

Overigens lijkt het bij nader inzien wel erop dat @Nash gelijk heeft. Die Y staat wel héél recht onder de O.

2 likes

Gemiddeld verlies je bij horloges die 20 micron verguld zijn en die je normaal draagt 1 micron p. jaar.

Goldcap is 150 micron en dikker.

Het zou dus een tijdje mee moeten kunnen, tenzij je er echt n goede kras op krijgt.

1 like

Nee hoor ben gewoon een leek haha.

1 like

Precies dit viel me als eerste punt op na meermaals kijken. Ik had het ook niet meteen door en wist niet dat er linnen exemplaren waren met zulke goede redials. Het font klopt ook niet.
Ik ben vrijwel zeker dat dit niet klopt. Tot anders aangetoond, zeg ik dat het een redial betreft.

1 like

En ik moet mijnerzijds concluderen dat ik er gewoonweg niet voldoende verstand van heb :sweat_smile:

Ik heb het bekende documentje van Desmond Guilfoyle er nog eens op nageslagen (gelukkig had ik het uitgeprint want ik kan het online niet meer vinden?). Hij zegt dat er op zich misschien wel uitzonderingen zijn, maar omdat die uitzonderlijk zijn, ligt de ‘standard of proof’ bij niet-MOY platen hoger. Als in: laat maar zien dat het wél klopt, met een advertentie, traceerbare onderhoudsgeschiedenis of zo.

Gevoelsmatig (I know - zegt niet veel) zit ik nu op 50-50 of zo. In elk geval voor mij te veel risico gezien de prijs. Maar ja, waarschijnlijk ben ik daarom ook arm :grimacing:

1 like