Omega opgeknapt

Een poos geleden heb ik een mooie vintage Omega constellation uit 1976 overgenomen van forumlid Jochem @jp3007

In de NA topic vroeg ik om advies over het opknappen waarop velen hebben gereageerd (nogmaals dank) en ik heb een aantal behulpzame tips gekregen.

Ik wilde graag: De kast opfrissen, nieuw glas en nieuwe band.

Ko’s schitterend werk zag ik al vaker langskomen en “Hell yes, I want some T-Rex leather :t_rex:
@Ko_
had “the next best thing” liggen, struisvogelpoot met kleurcode K-3 "Oya lélé " dat kon niet fout gaan.

Intussen op zoek gegaan naar een certified Omega watchmaker en ja hoor; HF heeft alles!

Na een leuk gesprek met Louis @lowieke een afspraak gemaakt en zijn advies was dan ook om de kast een opfrisbeurt te geven (volgens Omega richtlijnen voor dit model) maar de vintage look te behouden. Een nieuw origineel Omega glas (bijna niet te zien maar wel super tof het micro Omega logo op het glas) en ja hoor hij had ook nog een Omega sluiting liggen voor mijn incoming Ko band.

Ik ben ontzettend blij met het resultaat, Louis heeft mooi werk geleverd met het borstelen en polijsten en het deels behouden van de vintage patina. De struisvogelpoot van Ko maakt het af, het voelt als een nieuw horloge maar heeft nog steeds een vintage uitstraling. I Love it!

Bedankt voor het lezen.

Fototijd!

Voor:

Na:

77 likes

Mooi en struisvogel staat 'm geweldig!

1 like

Prachtig! Erg mooi werk :grinning:

1 like

Nice!

1 like

Forum-teamwork :smiley:

• Gekocht via het forum
  • Opgeknapt via het forum
  • Custom band via het forum

en uiteindelijk het resultaat delen via het forum.

Veel plezier met je vintage quartz.
Top :+1:

16 likes

Erg leuke Omega

1 like

Ziet er uit als nieuw. Uuhm vintage nieuw uuhm old stock.
Uuhm ziet er super uit :+1:

1 like

Prachtig weer…:+1:

1 like

Fuack man! Zoals ik net al zei in PB -> Wat is dié knap geworden.

Ik zou hem bijna terug willen kopen :smiley:

Geniet ervan in goede gezondheid Ben!

2 likes

Mooi! Die sluiting is ook echt subliem zeg!

1 like

Erg mooi weer geworden. Een plaatje

1 like

Mooi geworden zeg! We mogen ons in de handen wrijven met zoveel behulpzaamheid en expertise op dit forum!

2 likes

Mooi geworden! Dat bandje past er ook perfect bij!

1 like

Mooi opgeknapt!

1 like

Dit is nu een van de vele leuke dingen van dit forum.

1 like

Wat leuk, en erg mooi geworden!

1 like

Dank jullie :smiley:

2 likes

Yes geweldig :smiley:
Nogmaals dank
Cheers

Hartelijk dank :smiley:

Haha :joy: die gaat zo snel niet meer van mijn pols af :+1:

Dat gaat zeker lukken nogmaals dank, Cheers

1 like