Omega panda dial & zichtbodem

Hallo,

Weet iemand of er een omega horloge bestaand met (inverse) panda dial EN een zichtbodem?

Dat kun je er wel van maken.

Voor Speedmasters zijn losse zichtbodems te krijgen. Die kun je er gewoon opdraaien in plaats van het standaard achterdeksel.

Een Omega Constelaation Double Eagle heeft een zichtbodem een omgekeerde panda wijzerplaat


1 like

Welkom als lid Bennie.

Alles valt aan te passen, eBay en een goede horlogemaker zijn je vrienden.

Zichtbodem maakt 'm wel zwaarder, terwijl het lage gewicht van de Speedmaster Pro juist 1 van z’n sterke punten is (zeker op een leren bandje).

Ik houd 'm liever “dicht”:

2 likes

Help eens even Remco, dit is geen Mitsukoshi dial? Want die vind ik zonder de rode tekst. En dit is iets met Apollo 11, maar heeft die wijzerplaat ook een benaming?

2 likes

De Apollo 11 inderdaad!

Meer info:

https://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-professional-356931/

Edit; en juist die ene regel rode tekst geeft 'm wat extra pit!

2 likes

Gaaf! Die paar letters rode tekst op die witte wijzerplaat doen het 'm voor mij.

Maar ongehinderd door enige schaamte springen de mod ideeën alweer door het hoofd om zelf een rode tekst op een Mitsukoshi plaat te laten drukken. Ik ga morgen eens wat photoshoppen.

1 like

Als ik een gewone plaat koop en jij los gaat :slight_smile: win/win :smiley:

1 like

En met wat voor een achterkant, prachtig ! :wink:

1 like

U riep? Oh wacht, er zijn meer hondjes die Fikkie heten
 :rofl:

Ik vind de open achterkant(en) overigens altijd wĂ©l erg fraai. Heb zelf nog nooit een horloge met een ‘zichtbodem’ gehad, staat wel op mijn wensenlijst en dat mag van mij best een Omega zijn. Vrees alleen dat ik hem dan ondersteboven zou willen dragen, zodat ik de radertjes continu zie draaien. Het intrigeert me telkens als ik zie hoe een uurwerk werkt.

1 like

Dank je wel allemaal alvast