Ik heb een pie pan 168.004 met hadden crown.
Het horloge is weer helemaal gerestaureerd.
Passend caliber nieuw glaasje en nieuwe dauphine wijzers.
Daar heb ik nu een vraag over.
Voordat ik de wijzers heb gekocht heb ik wat rond vraag gedaan.
En uiteraard geen eenduidig antwoord.
Het zit em in het volgende.
De achterkant van de kast is zilverkleurig.
Goudkleurige plaat + markers in een volledig stalen kast… Dat is niet zo door Omega gemaakt bij mijn weten. Alle vergelijkbare constellations hebben een alleen een goudkleurige wijzerplaat wanneer de kast gold capped of massief goud is en een zilveren wijzerplaat bij een stalen kast.
Daarnaast is het een verkeerde wijzerset. En uren en minutenwijzer zijn te lang en de secondewijzer is te lang en mogelijk niet origineel. Bij dergelijke constellations hoort de wijzer 100% vlak te zijn, de bus waarmee de wijzers op de as zit is dan niet zichtbaar, dat lijkt hier wel het geval. Het lijkt me eerder een wijzerset voor een ander model omega.
De wijzers horen dus zowieso niet bij deze wijzerplaat en de wijzerplaat hoort mijn inziens niet in deze kast. Er horen dus wel stalen wijzers op dit horloge (want stalen kast) maar dan vloekt het echt met de wijzerplaat).
Dank voor je bericht.
Ik heb het horloge gekocht als frankenwatch en met input van hier zo goed mogelijk proberen te laten herstellen…
Je bent de eerste die het ziet. Heb je misschien een voorbeeld dat ik kan vergelijken?
Alvast bedankt.
De wijzerset is als het goed is dus wel omega maar verkeerde ref?
Nog een vraag @koen
De kast moet dezelfde kleur zijn als de wijzerplaat niet perce de hourmarkers? En de wijzers horen dezelfde kleur te hebben als de kast en dus ook de wijzerplaat?