Omega pie pan

Omega pie pan constellation

Ik zie deze te koop staan en hij wil een deal maken. Echter twijfel ik over de dial, moy ed.
Wie kan mij helpen @Amice of @BH_ misschien??

Groeten
Marcel

De gegeven omschrijving is voor mij al reden genoeg om er niet aan te beginnen

3 likes

Hij zegt dat alles wat roze is, massief goud is. Veelal zijn deze horloges met goud/stalen deksel gold capped. Verder ziet het er heel mooi uit.

3 likes

In de berichten wisseling met de man schrijft hij net zo. Misschien dyslectisch of iets dergelijks? Gaat mij vooral om het horloge zelf, of deze origineel lijkt te zijn, of dat er punten te zien zijn wat wijst op redial of anderzins.

Nou ben ik geen connie expert, maar ik zie van een afstand dat dat ding serieus gepolijst is.

4 likes

Hi marcel,

Mij valt op dat de kast serieus lijkt te zijn gepolijst, al is het lastig om te zien met deze matige foto’s.

Bij de wijzerplaat heb ik ook mijn twijfels. Onder meer doordat ik onderaan bij swiss made 2 t’s zie staan van tritium. Ik zie echter geen tritium op zowel wijzers als wijzerplaat. Ik vind de foto’s te onscherp om het lettertype goed te kunnen beoordelen maar toch zet ik mijn geld op een redial.

De secondenwijzer lijkt ook niet origineel. Het lijkt een lange secondenwijzer die kort is geknipt.

Van de omschrijving van de verkoper klopt ook weinig. Er zit geen cal 561 in want dat is een uurwerk met datum. Ik denk dat er een cal 551 in moet zitten.

Het is verder een goldcap model. Bezel is wel 14k massief goud. De lugs zijn niet massief maar een laag goud op staal.

Kort en goed: mijn advies is om verder te zoeken. Er zijn zeker betere exemplaren voor dit geld.

Goede keuze om voor een constellation pie pan te gaan. Het zijn fantastische horloges.

3 likes

Klopt, de bezel is massief 14k maar dat is het enige. De rest is capped.

3 likes

Hi @Amice
Dank voor je reactie! Ik ben zelf niet genoeg kenner van dit soort/type horloge om een goede beoordeling te maken.
Ik vind het super fijn dat hier mensen als jij zijn die nieuwkomers op de schimmige markt kunnen helpen. Helemaal top!
En ja, de pie pan (liefst met dog/frog legs) is mijn grail watch voor nu. Wat een gaaf object. Ik hoop er een keer een te vinden. In staal vind ik hem ook top.

Eerst maar eens goed verder lezen op internet. Laatst al mooi topic gelezen over 24 miljoen en onyx indexen ed.

Nogmaals mijn dank, word zeer gewaardeerd!!

Groet
Marcel

2 likes

Overigens is gans het boeltje verkloot. De lug rechtsboven lijkt verbogen. De plaat is een redial. Zegt t swiss t terwijl het era van de arrowhead markers volledig radium was.

2 likes

Op de wijzers heeft tritium gezeten.

1 like

Dat op zich klopt ook niet. Ofwel wijzers + plaat, ofwel nix.

1 like

Misschien op de plaat ook.

1 like

Geen dank! Heb zelf sinds deze week een stalen dog leg pie pan. Fantastisch horloge! Naast de wijzerplaat is ook de kast een enorme eyecatcher dus zoek een zo scherp mogelijk exemplaar. Hier een fotootje van mijn 2 connies, de pie pan en de c case:

11 likes

Zoals ik zei zijn arrowhead markers + tritium onmogelijk :wink:

2 likes

Ja zou kunnen, zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Daarnaast moet het naast de wijzers ook op de plaat zitten en dat is niet het geval. Dat hoort ook niet want bij type markers, arrowhead, hoort geen tritium. Klopt dus weinig van dit exemplaar.

2 likes

Het wordt een exacte wetenschap. Fijn dit forum. :+1:

4 likes

Briljante combi die 2 @Amice
Ik ga eerst voor de pie pan, en dan die mooie wijzerplaat van de C shape daarna. :+1:t2::+1:t2:

Zo blij met dit forum, mannen, allen bedankt voorbode reacties. :+1:t2:

2 likes

Ik had toevallig deze op het oog, maar het komt me beroerd uit dus ik tip ‘m je graag.
Ligt in Bremen.

Linkje kan ik niet plakken, maar hij wordt aangeboden via Quoka (een soort Duitse Marktplaats).
Heb je zo gevonden.

De prijs lijkt me bizar laag…

1 like

Ik denk dat de wijzerplaat nep is.

1 like

Minstgenomen zijn de indices later aangebracht.

1 like