Omega Planet Ocean GMT

Hallo allemaal!

Ik zag toevallig op www.tweedehands.be onder het thema bijoux & horloges een Omega Planet Ocean GMT staan voor 1400€ volledige set compleet met doos en certficaat. Is dit niet een beetje te mooi om waar te zijn? Ze praten niet over replica maar ze laten uitschijnen dat het een origineel exemplaar is. Willen jullie eens even hier naar kijken? Er zijn mooie foto’s bij, ook van het caliber maar ik heb toch sterk mijn twijfels, zeker aan deze prijs? De echte kenners zullen hem vandaag nog kopen mocht hij origineel zijn denk ik!
dus ga naar www.tweedehands.be en selecteer bijjoux & horloges en (voorlopig) op de eerste pagina staat hij met een houten doos.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes,

Bart.

Aanbieder actief sinds vandaag…normale prijs rond E5k…
Niks aan de hand, gewoon doorlopen :sunglasses:

dus u denkt dat hij niet goed is?

Ik ben geen kenner, maar uiterlijk zie ik in feite geen verschil met het plaatje op de Omega site.
Maar dat wil niks zeggen tegenwoordig…
Prijs is inderdaad abnormaal…

ik weet dat dit de Omega’s zijn waar heel erg veel rommel tussen zit. Ik heb zo ooit eens eentje gekocht van een bejaard koppel uit Amsterdam. Ze wisten zelf niet wat het was en ze toonde er ook geen interesse in. Ik mocht hem kopen voor 150€. Met doos en certificaten, dan ga je toch denken dat het misschien wel klopt. Zij waren tevreden met hun 150€ en ik op dat moment ook nog. Totdat ik er een expert naar liet zien die aan de buitenzijde het verschil niet zag maar het caliber was een Japanse myoto of zo iets. Dus niks waard!

En zijn “broer” uit Leuven verkoopt vanaf vandaag ook al horloges. :grimacing:
Kan natuurlijk toeval zijn, maar ook deze Breitling Navitimer Heritage A35340 is weer veeeeeeeeel te goedkoop. Zelfde regio, zelfde prijsklasse tegen vergelijkbare lage prijs???
Op de foto’s van beide uurwerken zie ik niet direct iets heel vreemds, toch levert even checken op chrono24 voor beide horloges meteen al heel andere prijzen op. :scream:

Breitling Navitimer Heritage A35340

ja het prijsverschil is er! Het viel me meteen op dat dit horloge volgens mij te mooi was om waar te zijn. Persoonlijk vind ik de afwerking van het caliber toch niet wat het hoort te zijn maar ik kan mis zijn natuurlijk.

Ik zou even verder zoeken, en een zekere matthias heeft al € 1.000,00 geboden.

Laat me alle twijfel weghalen, de foto’s zijn waarschijnlijk van een echte, maar ze zijn overgenomen van een verkoper op ebay in Australië
Was trouwens een gebruikte en die verkoper vroeg 7900 dollar.

Kortom een oplichter

1 like

Die Matthias ken ik. Eerlijke man en vlotte verkoper van oude vintage horloges. Ik ga deze verkoper dan toch een even vriendelijk vragen of hij niks anders te doen heeft dan de mensen wat op te lichten?
Je komt wat tegen tegenwoordig…
Vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

wel nondepatat, het zoekertje van deze verkoper is plots verwijderd!
Hij heeft vast onraad geroken…

Kijk; Blijkt wel weer dat je hier op het forum met zulke vragen goed terecht kunt.
PS: die Matthias was toch hier ook eens forumlid?? :grin:

Die breitling is van zelfde laken een broek, foto van een full set op ebay.uk.

Gewoon zijn zoekertje invoegen op google en full set toevoegen en je vind de originelen.

oplichter

dit forum is echt de top! Hier leer ik veel bij. Alleen foto’s plaatsen kan ik (nog) niet. Ik kocht afgelopen week 2 omega’s. Een Speedmaster professional moonfase uit 2014 en een Seamaster professional 300 chronograaf 18K gold, titanium, tantalum. Ik zou ze graag eens willen tonen maar ik krijg het niet klaar!

1 like

Zo te zien ben je toch al even lid?
Hier een linkje http://s380.photobucket.com

ja hoor, lid al lang genoeg maar altijd veel te weinig gebruik van gemaakt. Nu ik er achter ben dat ik eerst toch eens advies vraag aan kenners, wil ik natuurlijk ook af en toe eens een foto laten zien.
Bedankt voor de link!
Ik ga meteen aan de slag!

Ik ben toch eens benieuwd waar je de 2 Omega’s gekocht hebt ?

1 like

De beide Omega’s zijn wel degelijk origineel! De Speedmaster kocht ik afgelopen maandag bij Van Wonderen in Purmerend en de Seamaster kocht ik bij de Grootmeester Ferrie Schweitzer in Heerlen waar ik heel wat contact mee heb. Hij heeft de Speedmaster ook gezien en keurde hem meteen goed met een stralende glimlach… Nu de foto’s nog… Maar jou link zegt me niet hoe ik het moet doen? Ik ben echt niks op dit gebied hoor!

Wat heb je voor die twee betaald? Wel goed gecheckt of het geen fakes zijn?

Voor de Speedmaster bij Van Wonderen betaalde ik 3200€ met doos en certificaat en voor de Seamaster bij Ferrie betaalde ik 2200€. Dit is trouwens naar mijn smaak het mooiste horloge uit mijn collectie! Momenteel heeft Ferrie een Seamaster James Bond van mij uit 2006 (Limited Edition) nr 1072/10007 voor een onderhoud. Ze zijn wel degelijk origineel!

1 like