Omega Planet Ocean only

Dank je, maar deze is 45 mm. En te duur.
Voor dit bedrag koop ik liever de PO bij William Wien.

Wat een prachtig ding, al zeg ik het zelf.

17 likes

Zeker! Jaloersmakend bijna, … :wink:

1 like

Veel PO’s die in dit Topic voorbij komen zijn niet meer in bezit. Vaak geflipperd horloge dus…is het vanwege de maat? Gewicht? Hoogte? Draagcomfort? Aan de looks zal het toch niet liggen? (Tenzij het een Chrono is wellicht)

1 like

Toevallig zou ik vandaag een Planet Ocean gaan kopen.
Door het druilige weer, geen zin. Doe wel als de zon schijnt.

Ik zag ooit wel wat in de Titanium 8500 42mm, zat echt goed om de pols…maar die hoogte van 16+mm. :thinking:
En de nieuwe Titanium versies zijn echt foeilelijk.

De mijne nog steeds in bezit hoor, geen plannen om te verkopen :+1:

Oude foto, maar niets veranderd :wink:

10 likes

16 likes

13 likes

Nog steeds heel erg blij met deze.

17 likes

Al bijna anderhalf jaar hier.

11 likes

De 42 met de lichte keramische bezel is wat mij betreft de mooiste!

1 like

Ik was deze week in Londen nog even bij Omega binnen gesprongen. Teleurstellende ervaring, maar los daarvan: volledig akkoord. Heb er de mijne vergeleken met de nieuwe lichting, en het verschil is toch groot. Deze editie is de mooiste PO.

1 like

Mee eens. Blij dat ik hem nog nieuw heb kunnen scoren.

1 like

Gelukkig maar dat smaken verschillen, ik vind de PO 2500D 42mm de mooiste editie :blush:
En niet onbelangrijk, het meest prettig om te dragen.

En ja…ik heb de 8500 42 mm óók gehad. :wink:

12 likes

Absoluut niks mis met de 2500! Stukje minder dik, dus ik geloof het wel qua comfort. Allebei mooi.

2 likes

Die is misschien nog wel mooier qua kast. Minder dik is natuurlijk gaaf. Maar qua uurwerk en bezel wint voor mij de 8500 in 42mm.

2 likes

Precies! :+1::sunglasses::wink:

2 likes

Kijk bijvoorbeeld eens naar het verschil in de bandaanzet op de endlinks.
Bij de 8500 steekt de band altijd uit bij de aansluiting op de kast.
De 45,5 versie heeft daar ook last van, waardoor de 8500 onnodig groot draagt.

Ik heb er al verschillende gehad.

• PO 3313 Chrono -> Mooi maar veel te groot voor mijn polsen. Dit was mijn eerste echte horloge waardoor ik mij uiteindelijk ook hier heb geregistreerd op dit forum lang geleden.
  • PO 2500C oranje -> op MP op de kop getikt voor een leuk prijsje. Prachtig maar de C serie heeft nog van die blauwe AR coating die vrij snel snel kan beschadigen. Gevalletje what is seen can never be unseen. Is uiteindelijk naar @vierport gegaan en zwerft hier nog op het forum rond.
  • PO 8500 titanium Liquid Metal -> Thuis opgehaald bij @tompj. Prachtig horloge. Geen idee waarom ik die verkocht heb, had ik niet moeten doen…
  • PO2500D -> na een tijdje PO-loos te zijn geweest kwam er een erg mooie 2500D van @Voordeligbijdetijd langs, te mooi om te laten schieten. Heel erg fraai horloge maar eigenlijk net als bij de oranje bezel 2500C nooit helemaal de juiste fit kunnen vinden met de stalen band, wat na verloop van tijd toch gaat irriteren, met name in de winter. En bij een half linkje verwijderen begon ik toch een bijna permanente seahorse afdruk op mijn pols te krijgen…
    -PO 8500 staal -> Dankzij een tip van spoon1in het NA topic van de nieuwe PO van Tom via MP op de kop kunnen tikken. Super horloge met dito uurwerk, transparante AR coating die bijna niet te beschadigen is en een perfecte fit. En voor een horloge uit 2013, nog steeds constant +1 sec/dag loopt.

Best veel Planet Oceans nu ik er zo op terug kijk… :yum:. Ik lijk @Farfal wel.

Al met al ga ik mee met Tom dat de 8500 met matte ceramic bezel toch wel de beste is. Alleen de LE Liquid Metal 2500 zou ik hier nog voor plaatsen, die zijn echter bijna niet te krijgen (voor een normale prijs)

5 likes