Deze MN straps misschien :
Nee geen NATO of MN. Ik wil een strap waar de buckle/clasp op kan.
Mooi band. Is die Omega original of aftermarket ?
Dat is de originele band die bij dit horloge hoort.
De PO is binnen!
Ik zit eraan te denken, aangezien het horloge uit 2014 komt, om m een servicebeurt te laten geven.
Kan iemand mij vertellen wat dat ongeveer zou gaan kosten, en hebben jullie een goed adres voor mij?
Waarom zou je hem laten servicen? Zolang hij goed loopt zou ik er niet al teveel aan doen
Volgens mij zijn de kosten rond de 6 a 700 euro.
Welkom bij de PO club
Ben zelf ook nog opzoek naar een goede aftermarket strap. Het is inderdaad minder makkelijk dan verwacht

Ik heb goede ervaring met Timefix en zou ze vertrouwen met dure horloges. Door Omega onderdelen verwacht ik inderdaad, dat het rond de €600 zal zijn. Mijn Valjoux 7750 (wel standaard, maar niet een makkelijk loopwerk) complete overhaul was €530.
Jij rijdt met je auto ook altijd zonder onderhoud door tot je ergens in een grote rookwolk tot stilstand komt langs de weg?
Jazeker😉Ik zou het gewoon nog niet doen. Mijn PO is van 2006 en loopt prima met een afwijking van 3 seconde per dag dus waarom zou ik hem een servicebeurt geven dan?
Omdat de olie allang opgedroogd is en alle tappen van de tandwielen nu lekker aan het wegslijten zijn. Je merkt dat niet meteen aan hoe hij loopt, maar met een beetje pech moet er bij de volgende servicebeurt wel veel meer vervangen worden dan als je regelmatig onderhoud uitvoert.
Dat is voor mij het risico dan. Gelukkig mag iedereen het downloads hij het wil😀
Nou…. Als ik de kroon een paar slagen draai zit er een vreemde tik in. Ik neem aan dat dit niet hoort. En misschien dat het na 7 jaar geen kwaad kan was mijn idee.
Klopt. Heel lastig.
Dan geef ik je gelijk dat je het wil laten doen ja.
Uiteraard mag iedereen dat zelf weten, maar dan wel op basis van de juiste informatie. Zolang er genoeg onderdelen beschikbaar zijn kun je ook gewoon doorlopen tot het ermee ophoudt en dan het halve uurwerk laten vervangen.
Maar ik heb af en toe vintage horloges uit elkaar liggen waar nauwelijks onderdelen meer van te krijgen zijn en dan wenste ik dat de vorige eigenaren wat serieuzer onderhoud gepleegd hadden omdat er nu niks meer van te maken is
Ik heb ondertussen een Omega reparateur in de beurt gevonden via de zoekfunctie op het forum en gebeld. Hij rekent €550. Dan wordt echt alles schoongemaakt, vervangen wat vervangen moet worden, gepolijst waar nodig. De hele klerezooi
Dus rekent hij niet te veel begrijp ik.
T is wel een bak geld. Ik wacht er ook nog maar even mee totdat het geld weer is aangevuld na deze aankoop
Ik verwelkom mezelf in de wereld van de dure horloges
Ik zal me er verder in verdiepen. Wat jij zegt klinkt heel logisch en ga daar dus ook zeker niet tegenin want daar heb ik zelf de kennis ook niet voor.
Er is mij ook geadviseerd om niet te snel een servicebeurt uit te laten voeren zolang het goed loopt.
Maar wat ik zeg ik ga me erin verdiepen en als het echt nodig zal blijken zal ik in ieder geval mijn horloge laten nakijken.
Puur financieel gezien is het misschien niet eens zo’n verkeerde methode om gewoon door te lopen tot het ermee ophoudt. Je bent dan bij die ene servicebeurt wel duurder uit omdat er meer vervangen moet worden, maar omdat je meerdere servicebeurten bespaard hebt kan dat misschien wel uit.
Alleen als techneut kan ik me moeilijk vinden in die methode
voor mij telt dat met grote zekerheid de seals niet meer water tegenhouden dus is de keuze na meer dan 8+ jaar makkelijk. Ik laat zelfs elke 2 jaar een WR test doen.