Haha kan ik begrijpen en ik ga het voor mezelf dus even uitzoeken.
Succes!
Ik heb mijn PO vorig jaar via Ferry schweitzer bij omega laten servicen, hij deed het niet zelf omdat er een aantal modificaties voor het 8500 uurwerk waren (zo gaf hij aan). Er zit volgens mij een modificatie op het snelverzet mechanisme. Bij mijn horloge zat er ook een tik in. Hij is dus door Omega zelf geserviced. Er zit weer 2 jaar garantie op het horloge alle oude onderdelen heb ik er bij gekregen. De totale kosten waren €600 dat was op voorhand ook al door Ferry aangegeven.
Ok duidelijk. Dankjewel
Super. Dankjewel.
Elke 2 jaar al? Is dat niet een beetje vaak? Als je om de 5 jaar een service laat uitvoeren en de pakkingen laat vervangen moet dat er toch wel weer 5 jaar tegenaan kunnen.
Tenzij je elke dag in het zoute zeewater baddert…
Volgens Omega zou je het elk jaar moeten laten testen.
Ik had toevallig een carbon strap voor een X-33 bij de AD besteld en bij het ophalen gevraagd of ze de Speedy ter plekke konden testen aangezien die 2 jaar oud is.
Maar hoe kunnen ze testen met het uurwerk erin? Step het is niet meer 100m (of wat de rating dan ook is) waterproof dan lekt er wat in het uurwerk en dan ben je de pineut? Ik dacht altijd dat het uurwerk eruit werd gehaald en dan getest werd.
Ze testen toch zeker zonder water, gewoon met druk?
Het gebeurt in ongeveer zo’n droogtester
https://omegaforums.net/threads/is-50-meters-water-resistance-too-risky.130847/page-3#post-1776716
Ah, geen idee hoe zoiets gaat. Weer wat geleerd, dank voor de info
De PO is weer terug naar de verkoper
Hij liep zo’n 15-20 s/d te snel, er zat een rare klik in de kroon als je m draaide, en de amplitude was ook niet goed. Dus ze gaan m helemaal nakijken. Dan denk ik: had dat gedaan voordat je m opstuurde. Maar ja…. Dus ik ben m voorlopig kwijt
Ik moet helaas nog steeds wachten op m’n PO. Maar ik ga er van uit dat ie weer als nieuw thuiskomt.
Ik ben ondertussen nog steeds aan het zoeken naar een mooie band. En dat blijkt nog steeds moeilijk.
Ik heb er van de week 1 binnen gekregen uit da UK:
Ik heb m nog niet kunnen uitproberen uiteraard.
Nu zag ik ook de volgende strap op internet van Dangerous 9 straps. Ik weet dat veel mensen leer aan een duiker zien als vloeken in de kerk. Maar ik ga er toch niet het water mee in dus mij maakt het niet uit.
Los daarvan: wat vinden jullie van deze Lizzard strap? Kost een paar bucks gok ik maar goed
Mooi!
Één van de fijnste uit de collectie maar hij gaat toch plaats maken voor een Ploprof. Dus binnenkort ook hier in de blauwe zone te vinden
Is dit de 39,5?
Nee de 42mm (18mm pols)