Bij de eerste generatie (2005) zie je dat heel duidelijk en bij generatie 2 (2011) en 3 (2016) ook, weliswaar iets gemoderniseerd. Bij deze (gen 4) zijn de ontwerpelementen van de 166.024 helemaal zoek. Het nieuwste model is duidelijk geïnspireerd op de 166.0251:
De 166.0251 is een prachtig horloge m.i., maar de kruising tussen de PO (geïnspireerd op een jaren ‘60 duiker) en een jaren ‘70 ontwerp is n.m.m. niet geslaagd.
Misschien dat het om de pols meevalt. Ik ga ze zeker in het echt bekijken. En voor de gemiddelde klant niet-purist die niet geeft om ontwerpgeschiedenis lijkt me dit een degelijk horloge met prima specs.
Het is ook niet snel goed voor sommigen he?! Maakt Omega een dunnere planet ocean met een kleinere diameter dan de fullsize oude variant (42 ten opzichte van 43.5mm. En 13.6 dik ten opzichte van 16!! Mm) hebben mensen wel weer iets anders te zeuren. Nou ik lust hem wel! Doe mij de blauwe op rubber maar! Wat een gaaf ding!
Klopt zeker. Maar het is mijns inziens niet snel goed voor sommige mensen. Ik hoor niet veel mensen meer over de dikte, die lijkt ineens onbelangrijk. Maar een scherpe kast en polished centrelinks is nu een probleem.
Qua prijs doet omega het erg goed. 9100 op staal voor een duiker die een keer zo diep kan dan een sub, dunner is en compacter dan de vorige. Mijn Seadweller kan nog een stukje dieper maar is 13 900 list. Deze is goedkoper dan de Sub met betere specs. Het is zeker veel geld, maar naar mijn mening niet teveel voor wat je krijgt.
Ja dat klopt zeker, maar is ook een kwestie van smaak denk ik.
Ik vind dat Omega een beuker van een duiker heeft afgeleverd met het Planet Ocean dna in een modern jasje. Ook met de optie alleen op rubber te kopen. Dat zou mijn voorkeur hebben bij dit model.
zoveel mensen, zoveel wensen! Voor mij is 42 mm precies goed. Overweeg je hem niet te passen door zijn lugs? Die zijn namelijk behoorlijk kort! Zou mij niets verbazen als deze afstand korter is dan bij een 40mm sub.
Realiseer je dat die Zenith Defy Extreme Diver list € 12K kost!
Niks mis mee maar vind ik qua afwerking toch net een klasse minder hoor.
Natuurlijk is deze PO veel geld, maar als je naar serieuze alternatieven kijkt, is het (helaas) wel marktconform. Daarbij leert de ervaring dat er vaak op een Omega wel wat korting te krijgen is op de grijze markt. Op Schiphol kopen met BTW korting is natuurlijk ook een optie. Voor iets boven de € 7K moet het wel te doen zijn straks.
Of je hem mooi vindt, is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.