Op zich vind ik het wel een mooi resultaat hoor, er zaten behoorlijk wat krassen in de sluiting.
Deze is niet geheel in nieuwstaat maar voor mij acceptabel

Op zich vind ik het wel een mooi resultaat hoor, er zaten behoorlijk wat krassen in de sluiting.
Mee eens hoor. Logo is ook nog zeer scherp en zeker niet weggepoetst.
Nou nee, ik heb door de jaren heen al behoorlijk wat teleurstellende resultaten gezien, dus van Omega bezitters zelf die niet tevreden waren en het daarom online hadden gezet.
Er schijnt nog verschil in te zitten of je horloge daadwerkelijk terug gaat naar de Omega Headquarters in Biel / Bienne of naar een ander Atelier.
@RDK is jouwe naar Biel (CH) geweest? Edit: ik zie wel dat de waterdichttest in CH heeft plaatsgevonden.
Hahaha onverwachte plotwending voor jou dus .
Ik had ook verschillende horrorverhalen gelezen over servicebeurten (niet alleen bij Omega), dus in die zin ben ik blij verrast!
Hier een quote van André (Horloge24)
“Bij Omega trekken ze de wijzers er met een tool af zonder op te letten of ze beschadigd raken. Als dit zonder het juiste gevoel gebeurt dan is een beschadiging gegarandeerd.”
Dus waarschijnlijk is het voor Omega gewoon sneller/goedkoper om de wijzers te vervangen dan ze heel zorgvuldig te verwijderen en onder vergrootglas te inspecteren.
Eerlijk gezegd weet ik niet waar de service is uitgevoerd, ik ben het horloge 5,5 week kwijt geweest en vooraf werd 9 weken aangegeven.
Bijgaande testrapporten zaten bij de vervangen onderdelen:
Fijn dat die een goede service heeft gehad.
Zat alleen te denken of je de kroon en wijzers niet weer kan aanbieden voor de thuisknutselaars die toevallig met een gelijk type uurwerk bezig zijn en dat als vervangende onderdelen zoekt.
Is er geen garantie kaart met een stempel bijgeleverd?
Mocht er iemand op zoek zijn naar onderdelen, dan wil ik best behulpzaam zijn en is een PB altijd welkom .
Als Omega het in eigen beheer doet krijg je er de typerende Omega travelcase bij en iets van Omega documentatie, hier op een geleende foto zie je het vaag:
En het opmaken gaat uiterst zorgvuldig:
Travel cases genoeg in huis, drie van mijn vrouw .
Papierwerk en onderdelen zaten in een afsluitbare rode kartonnen Omega envelop, de nieuwe servicedoos kreeg ik van de verkoopster van Schaap en Citroen.
Wellicht is de Planet Ocean niet naar Zwitserland gestuurd maar naar een ander Omega Service Center…
De travelcase op de achtergrond is de oude versie en het CH adres op de waterdicht test is het adres van de fabrikant van de tester.
Waar een reparatie uitgevoerd is weet ik nooit, alleen vintage en bepaalde kostbare modellen gaan zeker naar Biel
Bedankt voor de info en leuk dat je er even op inhaakt, die grove opmaak heb ik dus vaker gezien en is precies 1 van de redenen waarom ik laatst aan jou vroeg wat ik vroeg.
Is die blauwe Seamaster van jou al voor onderhoud geweest?
Geleende foto, zie tekst erboven…niet mijn pols/horloge.
verkeerd gelezen. Denk ook niet dat van deze generatie al veel seamasters voor onderhoud xijn geweest
Het horloge op de foto in kwestie is daar wel terug van een Service.
Anyway @RDK je horloge is een zeer begerenswaardig horloge, veel plezier ermee het geeft toch een zekere piece of mind dat ie er weer een hele tijd tegenaan kan en gegarandeerd waterdicht is.
Dank je wel!
Inderdaad fijn om te weten dat de pakkingen ook vervangen zijn, het horloge was al bijna 7 jaar oud toen ik 'm via het forum overnam en ik heb er nooit mee “durven” zwemmen.
Standaard ging mijn Explorer mee op vakantie, maar wellicht is de Planet Ocean bij de eerstvolgende reis aan de beurt!
Het zou hem zijn naam wel eer aan doen, geniet ervan!