Omega Planet Ocean terug van servicebeurt

Vandaag mijn Omega Planet Ocean (4 weken eerder dan verwacht) opgehaald bij Schaap en Citroen Rotterdam na een complete servicebeurt.

Ik had 'm weggebracht aangezien het horloge inmiddels ruim 10 jaar oud is en achter begon te lopen. Ondanks voordeliger alternatieven toch voor service bij de officiële dealer gekozen.

Foto’s gemaakt bij afleveren op 16 maart:


Servicebeurt uitgevoerd, diverse onderdelen vervangen (o.a. glas, pakkingen, kroon, He escape valve, wijzers en diverse uurwerk onderdelen).
Amplitude en afwijking gemeten, getest op waterdichtheid.
Kast en band opgemaakt, krassen eruit gepolijst. Horloge ziet er uit als nieuw!

Tevens een service garantiekaart, Omega poetsdoekje en Omega service doos ontvangen.

Foto’s gemaakt na het ophalen vanmiddag:

Horloge staat nu op de winder, even kijken of het (opnieuw) binnen de norm loopt (voor de servicebeurt liep het +0,5 spd).

Al met al heel tevreden met de service, ik kan er voorlopig weer mee vooruit! :+1:t2:

90 likes

Misschien een idee om je serienummer even te blurren?

Top!

1 like

Bedankt voor je bezorgdheid maar dit exemplaar is een oude bekende op het forum, ik ben inmiddels de vijfde eigenaar hier :joy:.

EDIT:
Toch maar aangepast :wink:.

4 likes

Ziet er top uit!
Kun je na zo’n service weer jaren lang onbezorgd van genieten.

1 like

voor servicebeurt +0.5spd? Waarom toch service dan?
+0.5spd is toch super

Voordat hij achter begon te lopen, liep hij +0,5 spd.
Bij het afleveren voor de servicebeurt liep hij -1,5 spd :wink:.

1 like

A oke. nog niet slecht

1 like

Idd , als nieuw

1 like

Ziet er goed uit :+1:
Hebben ze hem nou iets matter gemaakt?

1 like

Heerlijke duiker!

Gaaf dat je er al zo lang van geniet.

Nog steeds een ondergewaardeerd model, geheel onterecht.

Groeten van de mijne.

5 likes

Nee hoor, de oude foto’s waren gemaakt onder fel kunstlicht bij Schaap en Citroen, de nieuwe foto’s thuis zonder kunstlicht :wink:

1 like

Ik heb 'm zelf sinds juli 2018, dus bijna 4 jaar.
Op het forum opgepikt :wink:.

2 likes

Ziet er weer goed uit!

De groeten van z’n broer.

4 likes

Weer als nieuw! :ok_hand:

Prachtig; geniet ervan!

1 like

Ziet er weer uit als nieuw! En dan nog zijn er mensen die tegen een gepolijst horloge zijn. Nou ik zou het wel weten. :+1:

2 likes

Mooi hoor :+1:

Misschien een gekke vraag maar is het gebruikelijk dat ze ook de wijzers vervangen en de oude mee retour geven?

1 like

Ja, zelfs voor een horloge die nog geen jaar oud is en voor garantie (3861) wordt opgestuurd worden wijzers vervangen;

1 like

Het topic riep een bepaalde verwachting bij me op, ik verwachtte een drama verhaal met schade etc.
Lees ik met spanning naar de ellende zo dacht ik, toen kwamen de na plaatjes waar ik snel doorheen ging en geen pijlen of cirkels zag.

De teleurstelling liet zich al voelen, en direct erna lees ik over tevredenheid, you got me sir!

Well done maar leuk dat dit geen drama is voor je, ik dacht het echt te gaan lezen. Mooi horloge ook, geniet er van.

2 likes

Gelukkig ben je er blij mee, wat ik op je foto hieronder zie zou voor mij persoonlijk onacceptabel zijn, dat ziet er toch meer uit als schuurwerk in plaats van de fine brushed finish van een nieuwe band.

Verder dacht ik hetzelfde als DW, een drama verhaal aan te treffen. :joy:

1 like

Ik neem toch aan dat een Omega Service center polijst/opmaakt zoals het hoort?