Omega Plongeur De Luxe Jacques Mayol Seamaster 120 de moeite?

Vandaag kwam dit horloge bij een goede vriendin op tafel die dit en nog 2 andere Omega horloges uit een erfenis ergens in een doos had liggen :scream:.
Aanleiding was een gesprek over de Swatch x Omega collab.

De staat is, op de bezel insert na, eigenlijk nog vrij redelijk, wel wat wear & tear, en heeft verder een nieuwe batterij en een goede professionele poets/polijst beurt nodig mijn inziens.

Is het horloge de moeite waard om op te knappen?
Is dat überhaupt mogelijk?
Er is geen kennis van enige onderhoud of papieren meer bij.

Ze heeft er zelf geen binding mee en zou er eventueel afstand van willen doen voor de juiste prijs, al dan niet zelf op laten knappen.

14 likes

Quartz is een nadeel. De bezel is volgens mij NLA of alleen via een beurt bij Omega. Dat wordt heel duur.

Tel niet op een schokkende waarde.

1 like

Neemt niet weg dat ik het een prachtig horloge vind. Mocht je er vanaf willen, laat het me weten.

1 like

Ik vind ze erg leuk, lijkt me best de moeite waard om op te knappen. :+1:

2 likes

Ja, ik ook. Eerst optisch aan de slag en dan dus inderdaad het uurwerkje op laten knappen. Ben dan wel bang dat je al snel richting de 750 tot 1000 euro verder bent.

2 likes

Leuk ding!

1 like

erg leuk horloge en aardig aan de prijs geworden, 2.5 k voor de goedkoopste nette op chrono

1 like

Wat een mooi ding! :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Is ook niet echt representatief hoor, op Catawiki is er 1 verkocht voor 1110 euro.

2 likes

Goedlopend en in mooie optische staat is al een verschil met deze he. Onderdelen zijn een drama.

1 like

Jup. Ik heb zelf altijd wat moeite als mensen stiekem achter de rug van anderen proberen zo’n horloge te kopen. Daarom: ik heb contact met @Daruma omdat ik het horloge graag zou willen hebben en dan een project van ga maken, net zoals ik met de Tissot PR516 heb gedaan.

Heb al wat speurwerk gedaan en wat jij zegt klopt volledig. Weinig onderdelen, er zijn twee versies van het horloge met twee verschillende uurwerken, die cal 1337 is dramatisch, als die elektronica stuk is moet het horloge naar Omega en dan heb je helemaal een prijskaartje waar een paard de hik van krijgt.

Die bezel inlay is voor dit model nog wel te krijgen, maar moet ook het goede model zijn.

Kortom, het is echt een risico. Ik neem overigens graag dat risico als ik het horloge voor een leuk bedrag kan kopen.

4 likes