Dames en Heren,
Wie weet wat het verschil is tussen een PO 600m ref.nr.2200.51 en ref.nr.232.30.46.21.01.002
Ze zien er volgens mij hetzelfde uit, ik heb al gegoogled maar kon hier niet echt iets vinden.
Help mij aub.
Dames en Heren,
Wie weet wat het verschil is tussen een PO 600m ref.nr.2200.51 en ref.nr.232.30.46.21.01.002
Ze zien er volgens mij hetzelfde uit, ik heb al gegoogled maar kon hier niet echt iets vinden.
Help mij aub.
Oranje bezel vs zwarte bezel met oranje cijfers op wijzerplaatā¦
Buiten de zojuist geoemde verschillen.
Als je de 2200.51.00 bedoelt, in vergelijking met de .232.30.46.21.01.002, dan is eerstgenoemde de eerste generatie P.O. met een 2500 caliber, en de laatstgenoemde de tweede generatie P.O. met een 8500 caliber.
Dank je wel, is er een groot kwaliteits verschil in de calibers?
Het 2500 caliber is een,met een co-axiaal echappement, gemodificeerd ETA 2892 caliber, met 48 uur power reserve.
Het 8500 caliber is een in-house Omega caliber met 60 uur power reserve, waarbij het caliber van start af is ontworpen met het co-axiale echappement inbegrepen.
Welke beter is is subjectief.
2500PO heeft een dichte caseback
8500PO heeft een doorkijk caseback.
Ik ben al vanaf 2012 in het bezit van de Omega seamaster PO, nieuw aangekocht toendertijd bij Lexwatch, hij is er helaas mee gestopt. Ik heb de Omega met oranje rode indexen en het bekende 2500 D uurwerk met co - axial systeem erin. Deze klok loopt echt fantastisch. Ik draag hem regelmatig en loopt akelig nauwkeurig, op de watchwinder loopt hij in een week een 1,5 seconden sneller en om de pols , uiteraard getest na een week lang dragen en 's nachts van de pols af plus een 0,5 seconden en dit al vanaf het begin af aan. Eigenlijk nog nooit een mechanische klok gehad die zo extreem zuiver blijft lopen. Oh ja 5 maanden geleden een Seiko SKX 007 gekocht en die liep plus 2 seconden in de week om de pols!! had ik ook nog nooit meegemaakt. Deze laten modden bij Rob M en die heeft hem even afgesteld zoals hij dat bij elke klok doet, had ie beter niet kunnen doen want hij liep min een 5 sec per 24 uur. Dus soms moet je geluk hebben bij een Seiko wat ik had , met de nadruk op HAD!
Aluminium bezel vs keramische bezel
2500C/D caliber vs 8500 caliber
Witte Seamaster tekst vs Rode Seamaster tekst op dial
Metalen case back vs glazen case back
Bracelet met pinnen vs bracelet met schroefjes
Clasp tekst : Omega Seamaster Professional PO vs Omega

Gaaf om te lezen dat er zo veel kennis is hier! Keep up the good work!
Dank jullie wel, erg mooi dat er zo ontzettend veel kennis aanwezig is hier.