Omega PO rubberen band

Hey,

Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van een Omega Planet Ocean XL met metalen band.
Omdat een mens af en toe wat afwisseling wil zou ik ook graag de rubberen band erbij hebben.
Nu vraag ik me af, kan ik de vouwsluiting van mijn metalen band gebruiken op die rubberen band ?
Is het eenvoudig om banden zelf te wisselen, wat ‘materiaal’ heb je ervoor nodig.

de echte rubber band weet ik niet, maar je hebt ook een rubber band met een leer look
daar heb je een speciale sluiting voor nodig


ps; mark martens is niet duur en staat goed bekend

vooruit nog 1 :wink:

mooie combi zeg!!

idd mooie combi en klok (tu)

jochen Schreef:

Hey,

Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van
een Omega Planet Ocean XL met metalen band.
Omdat een mens af en toe wat afwisseling wil zou
ik ook graag de rubberen band erbij hebben.
Nu vraag ik me af, kan ik de vouwsluiting van mijn
metalen band gebruiken op die rubberen band ?
Is het eenvoudig om banden zelf te wisselen, wat
’materiaal’ heb je ervoor nodig.

Je kan de sluiting van de metalen band NIET op een rubber/lederen band gebruiken. Daarvoor gebruik je de Omega vouwsluiting, die je los kan bestellen bij de juwelier of op www.ofrei.com. Op de laatste site kost hij USD 212. Let op, hij is er in twee maten en voor jouw PO 45,5mm heb je de grote nodig. De band verwisselen is eenvoudig, je veert de pushpins wat in en laat ze voorzichtig naar voren (als het horloge op het glas ligt) komen en je kan ze eruit halen. Hiervoor gebruik je een Springbartool van Bergeon, maar als het heel voorzichtig doet kan het ook met een klein schroevendraaiertje. Pas goed op dat je je horloge niet bekrast!

offrei is veel te duur, ik raad toch echt mark martens aan

Als aanvulling op FreekNB en voor de minder ervaren horlogebandverwisselaars. Je kunt de boven- en onderkant van de lugs afplakken met dat papierplakband die schilders ook gebruiken. Dit voorkomt krassen als je mocht uitschieten met je tooltje.

Michel

schmeink Schreef:

offrei is veel te duur, ik raad toch echt mark
martens aan

Ik ken Mark Martens niet, maar wellicht tijd om hem te léren kennen. Klopt het dat zijn website alleen maar zijn naam laat zien? Waar zit hij?

STOP!

Voordat ik ga twijfelen :wink: :smiley:

FreekNB Schreef:

schmeink Schreef:


offrei is veel te duur, ik raad toch echt mark
martens aan

Ik ken Mark Martens niet, maar wellicht tijd om
hem te léren kennen. Klopt het dat zijn website
alleen maar zijn naam laat zien? Waar zit hij?

http://www.horlogeriealex.nl/

voor omega onderdelen echt een aanrader (tu)

bovenstaand bandje kost bij hem 100 euro, wat een stuk goedkoper is dan offrei
bovendien heb je het met 1 of 2 dagen in huis :wink: