Omega PO vraagje

Popma Schreef:

@Marnix,

oorspronkelijke bericht verwijderd,

even op de site van Willigen gekeken, staat wel
een gelijkende blauwe Omega op maar dat is een
Seamaster diver met een 2500 uurwerk

ze kunnen de PO uiteraard hebben liggen, maar
gezien de overeenkomsten vrees ik van niet.

ik bedoelde niet de smp in t blauw, maar idd de po titanium. het kan zijn dat ik me vergis heb. maar misschien loopt hun website niet helemaal gelijk met wat er op voorraad/vitrine aanwezig is.

Het zou mij verbazen als er niet (vrij snel) een stalen met blauwe wijzerplaat komt. Vind wel jammer dat Omega bij een blauwe plaat toch vaak een zwart datumwiel gebruikt.

Grappig. Ik was van de zomer in Andorra. Daar heb ik de Omega Semaster PO zowel in staal (zwarte wijzerplaat; met stalenband) als de blauwe titanium (met blauwe band) omgedaan. Ik vind de blauwe veel te licht. Maar in alle eerlijkheid wel een mooiere kleur wijzerplaat. Ik heb de zwarte stalen gekocht. Die is ook een stukje goedkoper.

Ik heb het horloge nu een half jaar. Zeer content. Uitstekend kaliber ! Top watch !

Ace heeft ze …

Horlogerie Alex ook.

Popma Schreef:

@MCFR
als jij zo gauw weet waar een vol titanium
uitvoering ligt dan wil ik best even kijken…zou
niet weten waar ik 't moet zoeken!
WW heeft de versie met de rubber band, en zo zijn
er nog wel een paar te vinden, vol titianium word
een zoektocht vrees ik

Je kan natuurlijk ook een telefoon oppakken en juweliers die omega verkopen bellen of ze hem hebben liggen. Zou zomaar kunnen natuurlijk. Misschien hebben ze hem en kun je passen. Zou ik doen in ieder geval. Heb ik ook gedaan toen ik de Longines wou passen. Even zoeken en bellen of mailen wie hem had liggen.

Pha Schreef:

Het zou mij verbazen als er niet (vrij snel) een
stalen met blauwe wijzerplaat komt. Vind wel
jammer dat Omega bij een blauwe plaat toch vaak
een zwart datumwiel gebruikt.

op basis waarvan denk je dat er evt. een blauwe PO in staal uitkomt?
ben ik wel benieuwd naar!!

@mcfr: ik zal in 't vervolg direct alle dealers opbellen of ze een bepaald klokje hebben liggen

Popma Schreef:

Pha Schreef:

@mcfr: ik zal in 't vervolg direct alle dealers
opbellen of ze een bepaald klokje hebben liggen

nou ja, allemaal… ik zou van binnen naar buiten werken. een paar grote dealers (meer kans dat ze een paar zeldzame/moeilijk leverbare hebben gekregen, of een zusterfiliaal die em kan doorsturen) in de buurt proberen en mocht dat niet lukken steeds een eindje verderop proberen.

écht in de buurt zal niet echt lukken, dichtsbijzijnde is Groningen (S&C)

maar ik zag al iets geschreven over Ace, dan daar maar eens tijd voor vrijmaken…

marnix.moed Schreef:

Popma Schreef:


@Marnix,

oorspronkelijke bericht verwijderd,

even op de site van Willigen gekeken, staat wel
een gelijkende blauwe Omega op maar dat is een
Seamaster diver met een 2500 uurwerk

ze kunnen de PO uiteraard hebben liggen, maar
gezien de overeenkomsten vrees ik van niet.

ik bedoelde niet de smp in t blauw, maar idd de po
titanium. het kan zijn dat ik me vergis heb. maar
misschien loopt hun website niet helemaal gelijk
met wat er op voorraad/vitrine aanwezig is.

Klopt, in de etalage in de Hoogstraat ligt een blauwe PO titanium. In elk geval een week of 2 geleden nog…

Popma Schreef:

Pha Schreef:


Het zou mij verbazen als er niet (vrij snel)
een
stalen met blauwe wijzerplaat komt. Vind wel
jammer dat Omega bij een blauwe plaat toch vaak
een zwart datumwiel gebruikt.

op basis waarvan denk je dat er evt. een blauwe PO
in staal uitkomt?
ben ik wel benieuwd naar!!

@mcfr: ik zal in 't vervolg direct alle dealers
opbellen of ze een bepaald klokje hebben liggen

Quoten is ook een kunst.
Je kan maar moeilijk tegen commentaar geloof ik he.

ik kan wel wat commentaar hebben :slight_smile: en soms moet je even reageren…

Popma Schreef:

écht in de buurt zal niet echt lukken,
dichtsbijzijnde is Groningen (S&C)

maar ik zag al iets geschreven over Ace, dan daar
maar eens tijd voor vrijmaken…

was ook relatief. daarom ook van binnen naar buiten vanuit je zoekcirkel werken. en ace zal idd wel dichterbij zijn. en als je ze belt kunnen ze misschien al gelijk laten weten wat t gewicht is.

succes!

maareh, moest je niet van je vriendin wachten? of zou dat te lang duren :+

RDK Schreef:

marnix.moed Schreef:


Popma Schreef:



@Marnix,

oorspronkelijke bericht verwijderd,

even op de site van Willigen gekeken, staat
wel

een gelijkende blauwe Omega op maar dat is
een

Seamaster diver met een 2500 uurwerk

ze kunnen de PO uiteraard hebben liggen, maar
gezien de overeenkomsten vrees ik van niet.

ik bedoelde niet de smp in t blauw, maar idd de
po
titanium. het kan zijn dat ik me vergis heb.
maar
misschien loopt hun website niet helemaal
gelijk
met wat er op voorraad/vitrine aanwezig is.

Klopt, in de etalage in de Hoogstraat ligt een
blauwe PO titanium. In elk geval een week of 2
geleden nog…

phew… ik dacht al dingen ging zien die ik wou zien. volgens mij had ie toch ook een titanium band?

over titanium band gesproken, als ik mn smp staal en titanium scheelt t kwa gewichtbeleving een hoop. de titanium zit veel lichter om de pols en ligt veel lichter in de hand. de vraag is of t TE licht voor jezelf is. dus werderom zou irl zien en voelen t beste zijn.

Popma Schreef:

ik kan wel wat commentaar hebben :slight_smile: en soms moet
je even reageren…

soms ?

bij Tourbillon in de PC zullen ze, naast de gewone, de volledig titanium versie wel hebben…
kun je ze mooi vergelijken!

marnix.moed Schreef:

phew… ik dacht al dingen ging zien die ik wou
zien. volgens mij had ie toch ook een titanium
band?

Of-ie een titanium band had weet ik niet precies meer.
Ik stond maar héél even in de etalage te gluren en mijn vrouw begon me al aan mijn arm te trekken.
Waarschijnlijk “bang” dat ik de verleiding niet kon weerstaan. Het was iets met kind en snoepwinkel :smiley:

RDK Schreef:

marnix.moed Schreef:

phew… ik dacht al dingen ging zien die ik wou
zien. volgens mij had ie toch ook een titanium
band?

Of-ie een titanium band had weet ik niet precies
meer.
Ik stond maar héél even in de etalage te gluren en
mijn vrouw begon me al aan mijn arm te trekken.
Waarschijnlijk “bang” dat ik de verleiding niet
kon weerstaan. Het was iets met kind en
snoepwinkel :smiley:

ok. als alles mee zit kan ik morgen even langs de binnenstad van den haag. zal ik es een kijkje nemen.

lol. er wordt vaak al aan me gesjord voor we ook maar in de buurt komen van de vitrine. ze weten dat t als een soort magneet op me werkt. hoe dichter we t naderen hoe sterker de aandacht er naar uit gaat. en als ik er eenmaal aan vastgekluisterd zit, krijg je ons weer moeilijk uit elkaar:+

Hoi Popma,

ik ben vandaag bij van Willegen langsgeweest. Ontvangen door een vriendelijke dame die echt de tijd heeft genomen, waarvoor mijn dank. Het was best druk in de zaak en ik had al duidelijk gemaakt dat ik alleen iets kwam vragen.

Maareh, ik heb slecht nieuws voor je en ik heb slechts nieuws. Wat wil je eerst?

Ach, laat ik met het slechte nieuws beginnen :+

Ik denk dat je de “PoTita” te licht zult vinden. Kwa gevoel is ie namelijk zelfs lichter dan de mid-size. Laat staan de full size…

En dan het slechte nieuws. We kwamen er met geen mogelijkheid hoe zwaar/licht ie is. :frowning: Van alles geprobeerd, opgezocht op internet, dealerboekjes etc etc. Zelfs een weegschaal mocht niet baten. Hoezo zelfs weegschaal niet:S
Weegschaaltje was bedoeld voor sieraadjes (edelsteentjes, etc) en ging niet verder dan 120 gram. De PoTita is licht, maar ook weer niet zo licht :stuck_out_tongue:

Is er ook goed nieuws? Yep, het horloge is prachtig. Hij oogt heel chique ivt de zwarte. Hoop alleen niet dat je er weer TE zuinig mee zou worden :wink:
En het horloge is heel uitgebalanceerd. Ja hij is licht. Ja hij is een stuk lichter dan de stalen uitvoering. Maar met een 8500 motortje, heeft ie toch wel wat gewicht mee. En zoals de lady in kwestie ook beaamde, een klokje moeten gewoon om hebben gehad.

Sorry dat ik je niet verder heb kunnen helpen met het gewicht.