Omega pre bond

Sinds kort ben ik in het bezit gekomen van een omega pre bond

Ref: 396.1062
Serien: 53148039

Heb ik bij juweelwinkel in Hengelo gekocht.
Service was top trouwens.

Mijn vraag is ik ben toch gaan zoeken naar de historie van dit horloge.

Als ik het referentie nummer zoekt.
Dan zie ik dat er een geribbelde kroon op zit.
Maar bij de meeste ook een dubbele sluiting
Maar bij mij zit er maar een enkele sluiting klopt dit?

Graag jullie mening

4 likes

@Batossai weet dit zeker, hij is pre-bond expert.

1 like

Mooi horloge! Een midsize pre bond van de tweede generatie. Er zijn twee sluitingen voor de pre bond verkrijgbaar en dit is er een van. Niets mis mee en is origineel. Klopt idd dat de tweede generatie een dubbele sluiting heeft. De sluiting zal vast bij een servicebeurt of bij een defect zijn vervangen door een van de eerste generatie. Komt vaker voor. Ben verder geen expert hoor. Vind dit model gewoon echt heel leuk. :grin:

12 likes

Top dan ben ik een gelukkig man.

Verder is er toch niks mis met het horloge als ik het vragen mag? qua originaliteit?

1 like

Nee, zie niets geks. Dit model is nooit nagemaakt. Komt wel voor dat onderdelen van de eerste en tweede generatie verwisseld worden. Kroon, wijzers etc. Maar die van jou is gewoon helemaal in orde. Mooi horloge! Stijgen behoorlijk in waarde de laatste tijd.

1 like

Top dan heb ik een aanwinst gekocht thanks voor feedback

1 like

Hoi Kevin, het is zeker een aanwinst. Mooie pre-bond! En er lijkt me niets mis mee, anders dan dat waarschijnlijk de sluiting ooit is vervangen (hoewel er ook verhalen op het internet rond gaan dat een aantal horloges wel met nieuwe wijzers en kroon, maar oude sluiting zouden zijn geleverd).
Ik heb z’n grotere broer van voor de facelift en heb er een tijdje wat over geschreven: misschien heb je er wat aan.

3 likes