Ik wou informeren wat de waarde van dit horloge zou zijn (zie foto’s hieronder). De referentie betreft 4590.31.00 en werd in 1997 aangekocht. Ik geloof dat alle toebehoren aanwezig zijn (corrigeer me als ik fout ben).
Er zijn wat lichte gebruikssporen (kleine krasjes), voor de rest nog tip top.
op Chrono24 staat er 1 te koop met deze ref: 4500.31.00, vragen ze 750 euro voor.
Die van jou lijkt wel anders, de wijzerplaat is anders, met een andere opdruk. Ik vind eigenlijk niets met de ref die jij opgeeft (daarom zul jij het ook wel hier vragen), behalve de Omega website zelf natuurlijk en deze pagina. Ik zie dat het een 27mm horloge is, dat is wellicht voor dames en dat is nooit zo heel gewild. Als je hem zou willen verkopen via een website als Horlogeforum schat ik de waarde in rond de 300 euro.
Het horloge waar ik naar link is alweer groter, 34mm en ik zie ze ook van 39mm.
Tenzij die van jou een witgouden exemplaar is of iets dergelijks natuurlijk.
In jouw geval heeft de waarde vooral te maken met de gewildheid. Je hebt niet zo’n gewild model, dat komt vooral door de maat. 27 mm is nu meer geschikt voor vrouwen en vrouwenhorloges zijn niet zoveel waard.
Over het algemeen kun je wel stellen dat vrijwel alle duurdere bekende horloges automatische horloges zijn, dat wel.
Een nieuwe eigenaar zal de servicehistorie willen weten. Als-ie nog nooit geserviced is, stel, dan zal er allicht slijtage aan diverse tappen en wrijvingspunten zijn ontstaan. Het servicen van co-axiaal, zeker in deze kleine maat, is een serieuze klus.