Omega Quartz Ankh Symbol

Kan iemand mij vertellen wat echt en niet echt is aan dit horloge? Ik val voor de wijzerplaat door de kleurstelling. Maar ik twijfel over de echtheid. Is dit een bijzondere Omega, een overduidelijke nepper of een Frankenwatch?

De Omega Symbol lijn van 1986 tot eind jaren '90 had meerdere varianten van dit Ankh Kruis. Daar ligt mijn interesse en ik heb wat varianten gezien, maar deze zwart-gele versie zie ik nergens.

Juist deze kleur spreekt me erg aan en zou ik graag willen. Ik had impulsief een openingsbod gedaan, maar die ingetrokken om eerst mijn huiswerk te doen.

Waarom ik twijfel:

• Geen datumaanduiding (zou ik een plus vinden, aks dat origineel is).
  • De kast oogt voor mij als leek origineel, maar ik heb te weinig kennis en dus iemands expertise nodig
  • Waarom zou iemand hier een nepper van maken?
  • Het bandje is niet origineel, maar wel van een goede kwaliteit/merk. Logisch als dat ooit vervangen is. Kleur schakels lijkt op de foto afwijkend van de kast, maar voor mij geen dealbreaker.
  • Kroon mist Omega teken?
  • Deksel is van ander horloge, in ieder geval niet van een Omega, eens?
  • De wijzers lijken niet op de eerste generatie Omega Sympol horloges (die hadden de Ankh vorm). Latere versies en andere Quartz varianten van Omega waren strakker, dit zit er tussenin. Is het überhaupt Omega??

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Foto’s vragen van het uurwerk? Als het een FrankenOmega is, met originele kast en uurwerk, dan heb ik nog steeds interesse.

Alvast bedankt voor de moeite van jullie input!

[Link naar advertentie ](Omega Two Tone Unique Dail € 199,00 ≥ Omega Two Tone Unique Dail — Antiek | Klokken — Marktplaats)

Hoeveel mm is dit horloge?

De caseback zit er niet correct uit, en als ik naar oude Omega folders kijk zie ik ook genoeg andere verschillen:

1 like

Omega staat te ver naar links op de wijzerplaat. Rare kroon, rare wijzers, verkeerde achterdeksel of fantasie wijzerplaat? Geen swiss made op de plaat? Voor 199 euro zou ik persoonlijk de gok niet wagen.

1 like

Dank je, dit is een miskoop in wording. Na een nachtje slapen is het me gelukkig duidelijk geworden.

Draadje mag op slot.

2 likes

Symbol hoort er zo uit te zien (in 1990 nieuw gekocht bij Siebel)

Deze Ankh is dus overduidelijk nep!