Omega RAF "Dirty Dozen" WWW

Goedemiddag,

Vandaag een bijzonder vintage klokkie gezien en ben een klein onderzoekje gestart naar dit horloge. Eerst wat foto’s:



Blijkbaar een Omega RAF WWW RAF Dirty Dozen Military, 35mm Case, handwinder met plexiglas. Begin 1945 speciaal gemaakt en ontworpen voor het Britse leger. WWW staat voor Watch, Wrist, Waterproof. Blijkbaar zijn er maar 25.000 van deze horloges gemaakt wereldwijd en kunnen ze best gewild zijn onder liefhebbers.

Heb helaas geen foto’s van de caseback, kroon of het uurwerk. Kan ik nog vragen natuurlijk maar ben benieuwd naar wat jullie hier van denken. Ben niet van plan te kopen i.v.m. omstandigheden maar toch heel nieuwsgierig naar dit model en zelf te leren hoe de vintage markt een beetje in elkaar zit en waar op te letten.

My two cents:

  1. De wijzers lijken niet origineel. Dit lijkt ook Luminova te zijn i.p.v. Tritium (of Radium?) wat duidelijk op de indicides zit:
    image
    t.o.v.
    image

Ook de bevestiging op de kast van de wijzers lijkt anders?
image
t.o.v.
image

  1. Dial zelf is voor mijn gevoel nog wel erg zwart, klopt dat wel?. Maar volgens mijn geen redial. Enkele letters zijn een beetje afgevaagd maar verder volgens mij goede staat

t.o.v.

  1. Kast lijkt volgens mij scherp en ongepolijst?

  1. Secondenwijzer lijkt ook niet volledig origineel? Moet volgens mij licht zijn i.p.v. zwart

t.o.v.

image

Ben benieuwd wat jullie van dit model vinden! Wat zouden jullie denken dat dit ongeveer waard is? Als ik rondkijk op internet zitten ze rond de € 2-3K : https://www.chrono24.nl/search/index.htm?query=Omega+Dirty+Dozen&dosearch=true&searchexplain=1&watchTypes=&accessoryTypes=

Groet,
Max

Hi, heb je onderstaande al eens doorgenomen?

2 likes

Heel gaaf artikel inderdaad. Net tijdens het maken van dit topic even gescanned maar ga er vanavond eens even goed voor zitten en hen doorlezen!

En in deze thread zitten aardig wat meningen over wel niet origineel.

https://omegaforums.net/threads/my-new-omega-dirty-dozen-www-watch-opinions.73515/

Oeh, blij dat het de mijne niet is… :sweat_smile: …die heeft sinds oktober ongevraagd een andere eigenaar.

Secondenwijzer hoort gebroken wit, klopt. Vorm is volgens mij wel dezelfde als die ik had. Zal de foto’s er op naslaan. Ik had wel andere wijzers; slanker, meer Speedmaster-vorm. Werd me ooit verteld dat dit service-wijzers waren. Waren wel ook radium.

Kroon ziet er goed uit. Lijkt me idd geen re-dial. Wijzers wel beslist ge re-lumed, en jammer dat daarbij geen colour-matching gedaan is.

Bij mijn exemplaar waren de cijfers en minutenring aardig vervaagd; heb die ooit nog eens zelf bijgewerkt met penseel en een potje Humbrol. Dat klinkt heel erg, maar is me toen heel goed gelukt. :innocent:

Er werd/wordt erg veel gerommeld aan deze horloges, let heel goed op!

1 like

O ja, daar wordt je steeds aan herinnerd zeker. Rottig!

1 like