Ik heb de laatste tijd een aantal Railmasters voorbij zien komen. Dat waren de XXL versies. Langzaam daagt het me dat er ook een 39 en een 41mm versie bestaan. Vooral de 39mm versie lijkt me interessant. Wie kan me meer vertellen: co-axial of niet, do’s en don’ts etc.
Alle info is welkom! Zoeel weet ik er (nog niet) van!
De extra grote van Smeink bezit een waanzinnig mooi afgewerkt Unitas uurwerk, terwijl de kleinere versies een Co-axial caliber hebben op basis van een ETA 2982-A2
De extra grote van Smeink bezit een waanzinnig
mooi afgewerkt Unitas uurwerk, terwijl de kleinere
versies een Co-axial caliber hebben op basis van
een ETA 2982-A2
N.b. Omega levert geen onderdelen uit van Co-axial calibers aan de dealers, dus als er tijdens een servicebeurt iets vervangen moet worden, mag je diep in de buidel gaan tasten (horloge mag dan op reis naar Omega…).
De extra grote van Smeink bezit een waanzinnig
mooi afgewerkt Unitas uurwerk, terwijl de
kleinere
versies een Co-axial caliber hebben op basis
van
een ETA 2982-A2
N.b. Omega levert geen onderdelen uit van Co-axial
calibers aan de dealers, dus als er tijdens een
servicebeurt iets vervangen moet worden, mag je
diep in de buidel gaan tasten (horloge mag dan op
reis naar Omega…).
ik heb idd de 39mm gehad …en ik zou weer voor de 39 of anders de grote gaan zoals edwin.
39mm versie heeft ook gewoon een 20mm bandaanzet de 42 zit met 21mm te klooien
de grote meen 24mm.
ik vind het geheel van de 39mm versie ook gewoon goed … en omdat het een vintage uitstraling heeft is 39mm al aan de maat.
de 42mm is net te … verhouding is net zoek en de bandaanzet wat ik met 21mm altijd balen vind omdat je of speciaal bandjes moet kopen voor dit ene horloge of je 22mm aan gort helpt.
Ik heb zelf een Omega Railmaster 42 mm in mijn bezit. Persoonlijk vind ik de 42mm uitvoering de mooiste en dit is natuurlijk ook afhankelijk van de afmeting van je pols. Ik heb het horloge gekocht medio oktober 2010 en binnen 4 maanden liep het niet meer naar behoren. Het stopte met lopen op willekeurige momenten ondanks voldoende gangreserve. Daarop heb ik het horloge teruggestuurd naar de dealer en nu, na 6 maanden, nog steeds geen horloge terug. Dat vind ik voor een premium merk als Omega bijzonder teleurstellend. Ik vind de railmaster nog steeds een heel mooi horloge maar het heeft voor mij een beetje van zijn glans verloren.