Omega ranchero, echtheid?

Ik ben een goede deal voor een Omega Ranchero tegengekomen, maar ik twijfel ten zeerste over de authenticiteit van het horloge na online wat rondgekeken te hebben.

Iemand een idee?


Mijn dank is groot.

Achterdeksel hernoemd… ?
Volgens mij alleen in staal origineel…en niet in goud…?

Voor €100 zou ik hem gewoon oppikken. Maar anders niet.

1 like

Dit is de eerste Ranchero date die ik ooit heb gezien. En ook nog nooit in zo’n lompe kast. Uiteraard kan ik me ook vergissen.

1 like

Zo’n idee heb ik ook. Er gaan soortgelijke fakes rond. De verkoper heeft geen bezwaar tegen afspreken bij een juwelier, maar om nu een uur te rijden voor een potentiële neppert…

Volgens mij is hij wel echt maar gewoon lelijk.

3 likes

Volgens mij ziet hij er gewoon prima uit. Deze Ranchero’s zijn enkele tientallen jaren later uitgegeven dan die oude. En voor zover ik weet volgens mij enkel aan de belgische markt.

Wel eens met @mark020 Die oudere zijn leuker. Deze niet echt mijn smaak.

En de gemiddelde juwelier kent dit model toch niet…

Serieus?

Dat is een zgn. Belgian Ranchero. Type aanduiding en uurwerk lijken iig te kloppen. De versie ook, zie hier uit een naslagwerk. (gevonden ergens op het omega forum toen ik zelf aan t researchen was voor zo Ă©Ă©n):

3 likes

Ik zag een topic voorbijkomen op omegaforum waar ze dit model als frankenwatch bestempelen, kan het niet terugvinden, maar die kennen het Belgische model waarschijnlijk niet. Bedankt voor de feedback!

Lijkt mij een beetje apparte rotor en zie ook geen swiss made of iets staan onder in

Zo’n rotor zie je wel vaker. En dat Swiss Made, dat staat ook niet op de brochure hierboven.

lijkt me alleen ongebruikelijk bij zo’n model die roters zie je vakken bij de genvene inderdaad

Niets met Geneve te maken, is gewoon het standaard uurwerk van Omega na 1970 ongeveer. Toen is de 500 serie vervangen voor deze 1000 serie.

1 like