toen mijn vader overleed (nu alweer 6 jaar geleden) heb ik een aantal van zijn horloges gekregen. Zelf ben ik ook horloge addict.
Bij de horloges zit ook eentje welke een Omega Ranchero zou moeten zijn. Er is mij al een keertje verteld dat het geen originele zou zijn, maar ik wil toch een en ander eens aan de deskundigen op dit ‘geweldige’ forum voorleggen.
Ik heb wat gegevens voor jullie, wellicht zijn er forumleden die hier wat kunnen uit afleiden.
Hoi kris, welkom hier, ik weet niet of jouw exemplaar origineel is, daarvoor hebben we hier genoeg experts, maar omdat ik zelf nog nooit van een omega ranchero gehoord had ben ik eens gaan googlen, afbeeldingen genoeg, http://www.watchestobuy.com/OmegaRanchero.htm
Ben ook wel benieuwd naar foto’s van jouw exemplaar.
Hoewel het een zeldzaam horloge is (het Omega museum heeft mij een paar jaar geleden gevraagd het ding te verkopen) zijn er drie exemplaren (incl. die van jou) bekend onder de forumleden. En een paar maanden geleden is er een exemplaar met witte plaat via marktplaats verkocht (voor ongeveer 1000,-) als die info klopt…
dank voor je informatie. Het horloge is inderdaad de middelste op de foto met 3 horloges, dus degene met de witte wijzerplaat. Spijtig genoeg heb ik de originele horlogeband niet meer.
Ik wil het horloge niet verkopen, het is van mijn pa geweest en heeft veel meer emotionele waarde dan welke koper op marktplaats kan bieden. Het is natuurlijk wel interessant te weten hoe zeldzaam het horloge is (en dus wat het waard is).
dank voor je informatie. Het horloge is inderdaad
de middelste op de foto met 3 horloges, dus degene
met de witte wijzerplaat. Spijtig genoeg heb ik de
originele horlogeband niet meer.
Ik wil het horloge niet verkopen, het is van mijn
pa geweest en heeft veel meer emotionele waarde
dan welke koper op marktplaats kan bieden. Het is
natuurlijk wel interessant te weten hoe zeldzaam
het horloge is (en dus wat het waard is).
Groeten,
Kris
Hallo Kris,
Kun je je wel herinneren welke band er aan zat? Toen ik het horloge destijds op het forum liet zien werd er namelijk vooral gelachten om de zwarte Omega band met opgelegd logo. Zelf ben ik er echter van overtuigd dat dit origineel aan het horloge heeft gezeten.
En de waarde?! Tsja… ik wil wel verkopen en ik vraag 2000,-… Een schijntje volgens het Omega museum… maar niemand trekt de beurs.
Die van jouw is in elk geval onbetaalbaar!!! Ik heb zelf ook een Omega van m’n pa en dat is (inderdaad) voor een verzamelaar in geld niet uit te drukken.
Leuk dat je weer op ons forum bent, hopelijk heb je plezier hier en wil je binnenkort enkele foto’s delen van je klokjes?! (tu)
weet je waar ik nog zo’n bandje zou kunnen vinden,
als ze er nog zijn. Zou wel mooi zijn om zo het
horloge weer volledig te maken.
Groeten,
Kris
Ik heb er nog wel eentje… Moet je er wel het horloge bij kopen, voor jou (als eerste Ranchero 1976 drager op dit forum)… special price!
Zonder gekheid; onbegonnen werk om zo’n leren band nog te vinden. De kwaliteit was niet heel hoog dus dat spul is allemaal ingedroogd… of reeds vergaan.
Mark Martens (horlogerie Alex, te vinden via chrono24) heeft waarschijnlijk wel nog zo’n stalen banden.
Gaaf hoor, alweer zo’n zeldzame Ranchero. Ik vind
ze ook echt mooi!
Btw, Roel, als het museum je horloge wil kopen en
ze vinden 2000 euro een schijntje, waarom verkoop
je het dan niet aan ze?
Het eerste contact heb ik ergens 2008 gehad (ik heb er nog een email van) maar toen wilde ik het ding nog niet echt kwijt. Beetje bizar… na een vintage aanvraag via de Omega site stond onderaan of ik wilde verkopen…
Vervolgens heeft JMN (die spreekt namelijk vloeiend Frans) recent contact gezocht met Alain Monachon. Die blijkt echter niet meer in te kopen, dat doet iemand anders (ik ben de naam kwijt).
Joost heeft met de inkoper een gesprek gehad waarbij hij mijn Ranchero heeft aangeboden maar ze hadden reeds een exemplaar. Tijdens dit gesprek is ook over de 2K vraagprijs gesproken…, een schijntje, volgens de inkoper maar hij wilde het klokje niet voor het museum. Vervolgens hebben we nog geprobeerd te ruilen maar ook daar hadden ze geen trek in. De reden hiervan was dat dit een specifiek collectors horloge is waardoor zij het niet als interessant zien om eerst zelf in te kopen om het daarna zelf aan te bieden als (in)ruil object.
Kwam er vandaag op de Rikketik ook eentje tegen. Een automaat met lichte plaat. Helaas was er al iemand mee bezig, ging uiteindelijk weg voor 250 euro. Volgens mij een koopje.
Mooi hoor die zeldzame vintage Omega’s, en ook de verhalen er bij. Ik kon helaas niet kijken op de Rikketik vandaag omdat ik zelf (voor het eerst) aan het verkopen was. Volgende keer misschien maar op jacht ipv verkopen… 250€ jammer hoor dat ik het niet wist en ook niet gezien heb.
Een soortgelijke Ranchero, maar deze keer met een zwarte plaat, staat momenteen voor niet veel geld op Ebay (de Britse versie). Wat lijkt jullie een redelijk bedrag om te bieden?
De tweede vraag die ik heb betreft de service voor in het geval dat ik hem koop. De polsband is volgens de advertentie niet origineel. Van wat ik in deze discussie heb gelezen is het onmogelijk om aan originele onderdelen te komen. Advies?
Ondanks de zeldzaamheid zijn ze bijzonder lastig te verkopen. Bied dus niet te veel of je zou hem perse moeten willen hebben. Originele onderdelen wordt zoeken op internet of via Omega wellicht maar dan betaal je de hoofdprijs.
Dank je hcptdg. De moeilijke vraag is natuurlijk ‘‘hoeveel is niet te veel?’’
Lijkt JE een maximum bedrag van €300 overdreven? Ik vind hem niet bijzonder mooi, maar als ik eerlijk ben krijk ik wel een kick van de zeldzaamheidsfactor.