Omega Ranchero

Mooie Omega Kris,
Erg veel en mooie horloges te zien op Omegamania waarvan Hans al melding maakte; :wink:

http://catalog.antiquorum.com/catalog_asta.html

hoewel ik de catalogus niet kan vinden, laat staan pag.488. Is die online te raadplegen?

En hier een exemplaar met zwarte wijzerplaat, eveneens uit een oude voorraad van een Belgische juwelier.

@Nivelacuso: bedankt voor je alertheid op pagina 488. Ik had het zelf niet gezien. Voor de volledigheid, ook deze klok heeft kaliber 1030 aan boord.

Los van de fraaie klok (maar je wist al dat ik hem mooi vind), Heeft Dā€¦ je gekrabt :slight_smile: ??

Een leuk verhaal m.b.t. dit horloge. Inderdaad zit het Omega 1030 caliber ook in de Omega Geneve, ik heb een NOS Omega Geneve met dit caliber, die overigens te koop staat op het andere forum :wink:

Gr Ron

Ron, gaat die 1030 van jou ook zo soepel? Ik vind het een genot om de klok op te winden. Bij bijvoorbeeld een gebruikt cal. 284 heb je twee handen nodig op hem op te draaien, de 1030 doe je met 1 hand in de zakā€¦
:wink:

watje!! :frowning: :frowning:

Die 284 is een AUWE KLOEMEL, punt!

Ja Roel, de mijne gaat ook erg soepel. Ik heb 'm toevallig vanochtend geruild voor iets wat ook erg mooi is. Ik zal 'm plaatsen als hij er is.

Gr Ron

Even een beetje nieuw leven in dit topicā€¦

Ik zou die Kris (topic starter krikke07) zeer graag eens ontmoeten voor een foto sessie witte en zwarte plaatā€¦
Kan iemand mij met hem in contact brengen?

En hierbij het vetste detail mijns inziens, namelijk de rand rondom het datumvenster:

Groet, Roel

Mooie fotoā€™s Roel (tu) Mooie klok ook :slight_smile:

Groeten,

Martin

Prachtige fotoĀ“s van een z.g.an. exemplaar van dit bijzondere modelā€¦

Hij blijft mooi Roelā€¦ Draag je deze vaak?

Coen Schreef:

Hij blijft mooi Roelā€¦ Draag je deze vaak?

@ H. Mennink: bedankt, en bedankt destijds voor de research ! (tu)

@ Coen: eerlijkā€¦ ik vind het in zā€™n geheel een lelijk ding. Het opgelegde logo en datumvenster vind ik cool vanwege het detail maar verderā€¦
Ik loop er soms een uurtje mee rond en daarna gaat het ding terug in de kluis.

Blijft natuurlijk redelijk zeldzaam en je moet het natuurlijk zien in de context van 1976.

Grappig waren de internationale reacties destijds op timezone. Men vond het bijzonder maar ze waren ook blij dat zoā€™n lelijk ding alleen in Belgie te koop wasā€¦ :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Lelijk? LELIJk!? Prachtig! Jij hebt wel mooiere dingen om te dragen maar deze is ideaal voor de afwisseling lijkt mij.

pfew, durfde het eigenlijk niet te zeggen, maar dit is niet de mooiste klok die je ons heb laten zienā€¦

Zeemeester Schreef:

pfew, durfde het eigenlijk niet te zeggen, maar
dit is niet de mooiste klok die je ons heb laten
zienā€¦

Ik waardeer je eerlijkheid, daarnaast vind ik dat je zoiets tegen elkaar moet kunnen zeggen.

Mā€™n Ranchero zie ik als een Omega crisis klok die ze nog snel in elkaar hebben gezet voor (of rondom?) de quartz toestand.
Met de kast van een Seamaster Cosmic (op het deksel staat een oude referentie doorgestreept en is er een andere aangebrachtā€¦ :slight_smile: en een snelle druk van een wijzerplaat variant.

Het is in elk geval een stukje Omega historie. En interessant genoeg waardoor dhr. Alain Monochan van het Omega musuem me ooit spontaan een aankoop voorstel heeft gedaan.

Groet, Roel (tu)

@Coen: ik ben niet echt een verzamelaar maar meer een ā€œdragerā€. Dat de Ranchero het merendeel in de kluis ligt vind ik eigenlijk zonde. Er komt dan ook een moment dat ik het ding ruil of verkoopā€¦

Daarom draag je hem meestal tijdens het ontbijt als je ogen nog dicht zitten? :_

hcptdg Schreef:

Daarom draag je hem meestal tijdens het ontbijt
als je ogen nog dicht zitten? :_

Ik vind dat Roel wel een punt heeft met een onbijthorloge, die heb ik nl nog niet en dat is weer een mooi excuus voor een aanschaf! :wink:

Hebben ze de bezel van een GenĆØve geleend? De manier van monteren lijkt op die van mij:

(Niet de duidelijkste hoek, maar goed)

Groeten,

Martin

Dag Hans, ik lees nu pas (bijna 16 jaar later!!!) je antwoord. Wat gaaf! Ik moet die catalogus toch een keer zien op te rakelen waar je naar verwijst.
Dank nog voor je uitgebreide informatie.
Groeten,
Kris