Goed verhaal, lekker kort.
Als dit in de VS een succes wordt dan staat de AD’s in Nederland nog wat te wachten!!
Tsja, als zo’n webshop natuurlijk prijzen gaat hanteren die onder die van de AD’s liggen dan kan je je zaak wel sluiten. Denk evenwel dat het zo’n vaart niet zal lopen.
Hoeveel merken hebben geen brand store? Ik zie het probleem niet.
Heel veel niet. Voordeel om rechtstreeks te kopen is dat je niet het risico loopt dat AD ‘m niet op voorraad heeft, alleen showmodel heeft. Bij gelijke prijs is dit een nekslag voor de AD lijkt mij.
Cut the middleman. Wordt zo nog rustiger in de winkelstraat helaas.
Het gaat met horloges dezelfde kant op als met schoenen: in de winkel passen, via Internet bestellen.
Online een horloge kopen van zeg eens 5K + ??
en dan per post laten bezorgen? In de VS nemen ze niet eens de moeite om uit de bestelauto te stappen…
ze flikkeren het zo op je gazon…
Bij Omega zien ze natuurlijk ook het succes van de Speedy Tuesday en beseffen ze dat deze markt alleen maar gaat groeien. Ze zijn wel zo slim om dezelfde prijs te hanteren als bij de AD zodat Omega hen niet tegen het hoofd stoot en de marge per verkocht exemplaar online is natuurlijk een stuk groter. Zo’n webshop opzetten is relatief goedkoop en is voor Omega een extra service naar z’n klanten.
Moet ie kunnen hebben voor die 5K
een G-shock van 5K wel
De prijzen van Omega staan gewoon op hun website. Ze gaan dan in hun we shop toch geen andere prijzen hanteren?
Als de prijzen dezelfde zijn heeft een webshop voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Kan je beter bij een AD kopen en daar een goede relatie opbouwen. Is er iets aan je horloge dan wordt je in een AD geholpen. Koop je op een webshop moet je dan weer gaan versturen. Doe mij dan de AD maar.
Nu Rolex nog.
Kun je bij Rolex zelf op de wachtlijst gaan staan voor je stalen Daytona