Omega Redial?

Ik kan deze kopen, maar er zijn twijfels over de wijzerplaat.
Kan het, dat deze zonder logo door het leven hoort te gaan?

Ik heb geen fotos van de binnenkant. Hij heeft nog vaste lugs…

1 like

Dit is het juiste subforum. En ik zou hier van wegblijven.

Font van het logo klopt niet. Ik heb er genoeg gezien die correct zijn.

3 likes

Dankjewel! Ik heb wel zakhorloges gezien met vergelijkbaar font, dacht ik. Maar kan dus ook goed niet kloppen.

1 like

Font klopt net niet, positie net niet, geen logo klopt niet…

Het punt is, als altijd, vintage Omega had de proporties altijd perfect. Het klopte gewoon altijd. Soort yin/yang/zen idee. Als het daar ook maar iets van afwijkt, klopt het niet. En hier klopt het echt niet.

Wijzers zijn ook te lang.

2 likes

En zo’ n hele grote subdial?

Wat is volgens de verkoper de referentie. Glaasje is dermate slecht dat je er niet veel van kan zeggen. Ben het vooralsnog met @PeterLC eens

2 likes

Ik vraag me af of dit überhaupt een Omega is.

4 likes

Tja, er klopt echt niks van de proporties IMO.

3 likes

Geen enkele info verder.
Maar het wel een heel oud ding. Vaste lugs duidt zo ongeveer op net voor de oorlog?
Ik denk toch dat het een overgang zou kunnen zijn van de zakhorloge - periode naar de polshorloges…
Bij Zenith heb je ook heel eenvoudige zakhorloges…
Maar hoe dan ook, verkoper moet eerst maar eens wat meer van de binnenkant laten zien…

1 like

Bijt je er niet in vast. Is het een echt aantrekkelijk horloge, of wil je alleen een betaalbare Omega met grote twijfels…?

Er zit sowieso voor een paar honderd euro werk aan - grijs. Wit - dat mag hoor, Certified - 750 minimaal. Bij dat laatste - grote kans dat je hem terugkrijgt, met onderzoekskosten. Klopt teveel niet aan. :no_mouth:

3 likes

Nee joh, deze wil je toch sowieso niet hebben?
Hier klopt echt heel weinig van hoor.

2 likes

Iemand heeft met een penseel geprobeerd nog iets van de wijzerplaat te maken, dappere poging maar ik zou verder zoeken.

3 likes

Hel-lo-o! :fire: :sweat_smile:

Ik hou wel van zulke oude horloges, vooral als ze zilverkleurig zijn.
Maar namaak wil ik natuurlijk niet.
De slijtage laat zien dat het wel een echt oud horloge is.
Maar dan moet het wel een originele ( weliswaar weinig verfijnde) wijzerplaat zijn. Die grote subdial doet me aan zakhorloges denken. Maar dat het niks met de moderne Omega’s te maken heeft is wel duidelijk.
Van Zenith heb ik gezien dat ze in Frankrijk ( net over de grens) een fabriek hadden waar ze klokken maakten met penanker uurwerk.Dat lijkt ook in de verste verte niet op moderne Zeniths.

1 like

Omega’s tot ver in de jaren '90 waren soms best crappy. Toen besloot men Rolex achterna te willen, qua prijspunt. Niet per sé w.b.t. kwaliteit trouwens. Maar dit ding moet je gewoon niet willen. Hier ga je niet blij mee zijn als je hem uitgepakt hebt. Denk daar eens over na.

2 likes

Bedankt voor jullie geduld! Genoeg rode vlaggen gezien!:grin:
Ik dacht zoiets te herkennen:

Maar ik houd het maar bij de gewone vintage. Genoeg andere merken!

Die wijzerplaat is echt 100% zeker een redial. Zulke slechte kwaliteit leverde Omega echt niet, ook niet in de jaren 30 of 40.

3 likes

Vandaar dat ie er zo ’ gaaf’ uitziet onder een zwaar beschadigd glaasje…

1 like

Precies. Grootste weggever voor mij is overigens de print van de subdial. Streepjes veel te ver van de rand en ongelijke grootte van de cijfers.

4 likes

De 7 en de 5 staan wel èrg wonky tov elkaar. Zelfs in de jaren 30 of 40 hadden ze een lineaal om die waterpas van elkaar te krijgen.

1 like