Omega Reduced

looking good!

1 like

Heerlijke plaatjes!
Wat er onder de motorkap zit, daar ga ik me nog eens in verdiepen. Ben echt een newby als het gaat om piggy back enzovoorts! Is er ook zo’n boek uurwerken voor dummies :smile: ?

Erg mooie uitvoering vind ik deze ! Welke is dit?

1 like

Ook mooi…zucht! Ik las ergens dat de nieuwe ‘lady’ het oude formaat van een reduced zou hebben… weet niet of dat juist is…

haha ok @Victor70 dat is een goeie om mee te nemen in de overweging :wink:

Dat is ook een Omega Speedmaster Tdate (Triple Date) Mk40 met Valjoux uurwerk 7751; Omega kenmerk: 3520.53 !
Met dag-datum-maand-24h aanduiding en chronograaf! :sunglasses:

1 like

thx! De ‘Schumacher’ voor insiders, begrijp ik?

Is voor minder dan een derde van dat bedrag gewoon te servicen bij iedere horlogemaker.
Zitten de Pusher en kroon ook nog eens allebei op de juiste hoogte.

TS moet ook hard werken voor Speedy :wink:

1 like

Kon me deze ook nog herinneren; dit is een automaat en (ook?) een Schumacher; in ieder geval een racing versie :slight_smile:

Er zijn nog veel meer varianten…met racing vlaggen als je daarvan houdt!
http://www.ablogtowatch.com/michael-schumacher-omega-speedmaster-vintage-watches/

1 like

Kijk eens naar de First Omega in Space. Ik heb deze ook en deze draagt iets kleiner maar is nog steeds ongeveer 40mm. Draagt kleiner vanwege geen crown-guards en straight lugs. Verder wel alle klassieke Speedmaster eigenschappen.

1 like

Ik neem 'm mee in de speurtocht, thx!

Of een speedmaster racing. Verschillende kleuren zijn mogelijk.
Heb je een automaat met datum zonder de nadelen van een modulair uurwerk.
Hieronder de zwarte

3 likes

en gruwelijk mooi :grin:

Dit Schumacher model zit in mijn collectie :ok_hand:

@Nathalie1 de Reduced modellen zijn absoluut geen slap aftreksel maar zeer mooi. Bovendien automatisch uurwerk. Top gewoon

5 likes

Topklok! En ja, uit alle reacties hier is me wel duidelijk geworden dat de Reduced allesbehalve een slap aftreksel is. Ben al een beetje in aan het verdiepen en heeft voor mij zeker voordelen (automaat, voordeliger o.a.) Op de
Wishlist :slight_smile:

1 like

Plus, nog een voordeel, volgens mij hebben ze allemaal saffier.
Speedmaster MOTM bijvoorbeeld, niet.

je hebt ook nog de shumacher cart speedmaster

2 likes

Die witte datumschijf op “6” :disappointed::-1:

Wat ik jammer vind aan de reduced versies is dat de subdials niet zo mooi zijn uitgevoerd zoals de professional dat heeft. Die hebben die mooie schoteltjes met steeds kleinere cirkel kringetjes of hoe dat ook mag heten :slight_smile:
De lijkt het meest op een professional

Succes met de zoektocht.

1 like