Omega Ref 166.099

Beste forumleden,

Ik voel me al een tijdje aangetrokken tot de styling van de Tissot PRX, Audermars Piguet Royal Oak en soortgelijke horloges.

Nu voel ik niets voor het merk Tissot en is AP ver buiten mijn prijsrange. Ik ben een liefhebber van vintage horloges en zodoende is mijn oog op de Omega Geneve Ref 166.099 gevallen.

Ik heb er één op Chrono24 gevonden. Ik weet zelf niet veel van horloges. De enige vintage die ik heb, had ik destijds van Amsterdam Vintage Watches gekocht.

Zou iemand mij wat over onderstaande horloge kunnen vertellen? En als het niet een goede is, waar moet ik op letten en waar kan ik terecht om dit horloge te vinden?

Voor mij is originaliteit belangrijk. Dus originele, niet opgemaakte wijzerplaat, originele kroon, originele plexiglass etc.

Ik heb tevens om een foto van de movement gevraagd.

Alvast dank!

Groet,

Enes

Op de foto ziet het er uit alsof het bandje erg veel rek heeft. Volgens de verkoper is dit echter niet het geval

Zonder enige kennis van dit specifieke model:

Ik vind de brushing vrij ruw aangezet. Zeker op de band. Daarnaast vind ik de datum niet lekker uitlijnen.

Zou je aanraden om vooral er heel veel te gaan bekijken online. Want wat gaat een foto van het uurwerk je zeggen?

Ow, en een foto van de kroon opvragen.

1 like

Originele plexi zou ik loslaten. Bij een barst oid kan je ze vervangen voor een nieuwe omega plexi.
Kan m iig niet beoordelen op de foto. Kroon evenmin.
Wijzers lijken me kloppen, moet een wit en zwarte “vulling” hebben.
Deze heeft wat patina op de plaat.

Ben het wel eens met pjotr, zou me niet verbazen als de brush opnieuw gedaan is.

Denk ik ook.
Die rek op de end link zou best wel eens gewoon een te dunne pushpin ofzo kunnen zijn, waardoor hij wat speling heeft. Maar dat durf ik vanaf een foto niet met zekerheid te zeggen.

Hele horloge heeft een spa beurt gehad, kijk maar naar de kronkel bovenkant kast en op de band is de brushing schuin gezet. Deze band heeft wel degelijk rek. Ik zou hem links laten liggen.

Eens. Echt 0,0 boeiend