Omega reparatie

In 2020 was ik mijn Omega PO 3,5 maanden kwijt voor een servicebeurt bij Omega in Zwitserland. De AD heeft e.e.a. geregeld.

Je zou ook gewoon het horloge kunnen laten servicen bij een Omega gecertificeerd horlogemaker.
Dan zou het sneller kunnen. Zelfde garanties als hem opsturen naar Swatchgroup Brussels.

1 like

Handelen die garantie gevallen af?
Zou kunnen maar ik vind het wel logisch klinken jong horloge in garantie gaat terug richting de producent.

Neen, dat niet, ging over een service beurt, geen garantie gevallen.

1 like

TS geeft aan dat zijn horloge iets meer dan een jaar geleden gekocht is bij de AD.
Dus sowieso garantie en te jong voor een service beurt (lijkt mij althans)

Oops je reageert op een andere post … niet gezien sorry

2 likes

Klopt, maar heb niet opnieuw het hele topic gelezen, dus mijn reactie was op de berichten waar men service tijd aanhaalt.

Dat gaat sneller bij een gecertificeerd Omega horlogemaker.

2 likes

Klopt maar die sturen hem ook op
Als het te veel werk is
Heb het dan over garantie gevallen

Gwn standaard service doe ik via watch inside
Die heeft ook trouwens hem nu op gestuurt voor mij

De reparaties bij Omega worden allemaal centraal uitgevoerd, dat kan soms lang duren. Irritant, maar dat schijnt ook bij andere merken gebruikelijk te zijn tegenwoordig.
Verder zit er uiteraard of garantie op.
Oh ja, een Speedmaster is gemaakt om te dragen, en niet alleen bij rustige gelegenheden. Dan zal er hier en daar een krasje op komen, maar dat geeft juist karakter. Dat is mijn bescheiden mening, maar uiteraard gaat iedereen er mee om zoals hij wij :grin:

Dat is gewoon van nu.
Alle grote bedrijven kleden service en reparatie zo veel mogelijk uit.
Centraliseren, uitwijken, vertragen en eigenlijk liever niet.

Het nieuwe ondernemen kennelijk.

1 like

En vermoedelijk beter.
Mijn ervaringen met “Brussel” zijn niet zo denderend.

2 likes

Ik besef als nieuweling dat deze vraag hoogstwaarschijnlijk dwaas zal klinken, maar ik geloof nogal in het stellen van vragen om te kunnen bijleren. Er wordt hier vaak naar AD verwezen. Wat is dat?

1 like

Dank je wel!

Een vriend van mij heeft zijn horloge meerdere malen terug naar brussel moeten sturen. Kwam elke keer met meer stofjes/beschadigingen terug.

Uiteindelijk heeft zijn AD hem maar gewoon een nieuwe gegeven geloof ik.

Ik heb een ultrathin nieuwe Omega gehad die een x of 4 defect terugkwam.

Let wel: nieuw horloge loopt niet, wordt op dag van aankoop geretourneerd ter reparatie.

Na 4 x (en een maand of 8) heeft de verkopende AD het servicecentre gebeld en een leidinggevende aan de telefoon gekregen. De AD was heel duidelijk erin dat wat hem betreft de grens bereikt en overschreden was. Toen kon ineens binnen de week een heel nieuw uurwerk worden geleverd en geplaatst.

Ja, verschrikkelijk. Samen met een andere vriend zijn Constellation in ontvangst wezen nemen, bij het overhandigen ontdekte ik schade op de wijzerplaat… Dus die kon meteen weer terug, niet eens buiten geweest…

Je zou toch denken dat een zilveren deukje op een blauwe wijzerplaat opvalt…

1 like

inmiddels zitten we bijna in week 8 van de reparatie.

Het officiële bericht van Omega luidt; vanwege drukte duren reparaties langer dan u van ons gewend bent.

Ondertussen overheerst hier voornamelijk teleurstelling… Achja.