Omega reparatie

Dag forum leden,

iets meer dan een jaar geleden heb ik de knoop doorgehakt en kocht ik mijn eerste ‘‘echte’’ horloge. Een Omega Speedmaster keurig afgerekend bij de AD in Amsterdam. Ik ben er extreem zuinig op draag hem alleen op ‘‘rustige’’ momenten, dus niet naar feestjes e.d.

Maar een aantal weken geleden begon hij te haperen, bijzonder irritant. Terug naar de AD en inmiddels ben ik hem al meer dan 4 weken kwijt. Ik lees hier en daar op het forum dat 4 weken niks voorstelt.

Nu ben ik benieuwd, wat zijn jullie ervaringen? Is het teveel om te verwachten dat een horloge met een dergelijk prijskaartje enkele weken of maanden weg is voor reparatie? Heeft iemand een manier gevonden om het proces te bespoedigen?

2 likes

Het is een Omega. Deze gaat terug naar hoofdkantoor en dan moet er een speciale vergadering ingelast worden waarbij de ceo ook aanwezig moet zijn. Want hoe komt deze horloge zo snel terug bij ons? Er moet een oorzaak zijn en een schuldige.

Dus het is niet gek nee dat het langer dan 4 weken duurt, want ze moeten iedereen bij elkaar roepen en agenda’s afstemmen.

Geduld dus.

9 likes

Het zal waarschijnlijk gewoon onder de garantie vallen, aangezien hij een jaar oud is. Met je pas naar de AD gaan en hem op laten sturen. Dit heb ik onlangs gehad met mijn nieuwe Seamaster. Hier heb ik onlangs ook een topic over gemaakt, zie hier:

Ik had hem vrij vlot terug en de AD was top qua service. Succes man!

Lekker de tekst gelezen denk .,?:sweat_smile:

Goeie tip :+1::laughing:

1 like

Is het een 3861?

Sorry… helemaal overheen gelezen. Bedoelde het nog zo goed😢

2 likes

Ja!

:+1::innocent:

Sapphire sandwich, mocht dat nog wat verschil maken

Dan kan het zijn dat er een probleem bij het grond rad lager is, die loopt droog door verkeerde lager /smering , en dat betekent helemaal uit elkaar en service, geduld dat duurt nog wel even.

Mijn Omega Seamaster kon ik eergisteren ophalen na een revisie bij de AD en dat duurde 20 weken. Ik ben wel tevreden met het resultaat.

7 likes

20 weken is natuurlijk debiel lang! :angry:

1 like

Mijn broer was zijn Omega onlangs ruim twee maanden kwijt, en dit was wel de normale duur volgens de AD waar hij hem naartoe had gebracht.

Ik zat gisteren naar de livestream van Kalle te kijken en die had het ook kort over servicen van uurwerken. In het kort kwam het er geloof ik op neer dat bijvoorbeeld Rolex 2500 horloges per dag maakt, en dat al jaren doet en nog jaren gaat doen. Al die horloges moeten ooit een beurt, en die capaciteit is er niet. Reparaties en herstel aan soortgelijke uurwerken is voor zelfstandige horlogemakers lastig, omdat de meeste horlogehuizen alle onderdelen reguleren en dus niet leveren. En het zelf maken van zulke onderdelen vereist wel echt meesterschap in het vak.

Ik gok zomaar dat 20 weken over niet al te lange tijd de standaard is…

1 like

ja daar ben ik ook bang voor. Wel verkopen maar niet de service bieden

In het geval van Rolex verkopen ze ook nog amper op de open markt, en dan alsnog een wachttijd van meerdere maanden voor een service :joy:

Momenteel is de wachtijd 15 weeken bij omega door personeels te kort
Heb ik begrepen van schaap
Ik heb mijne ook net op gestuurt

ze verkopen toch gewoon 900.000 horloges per jaar…?

Daarom zeg ik open markt. Dat is misschien niet zo’n duidelijk begrip maar ze verkopen ze idd wel, maar aan iedereen die er eentje wil.

Het overgrote merendeel wordt gewoon verkocht op de open markt hoor, alleen het probleem is dat de vraag het aanbod overtreft waardoor veel mensen er via een AD niet aan kunnen komen.