Omega Saga

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk ook nieuw in de horlogewereld. Altijd wel geinteresseerd geweest, maar nu ook iets actiever mee aan de slag. Ik heb een vraagje: ik ben op zoek naar het boek “Omega Saga”(Marco Richon). Ik weet dat je het via de website omegawatches.com kan bestellen, maar dat vind ik te veel geld.

Heeft iemand van jullie dit boek en is het te koop, laat het me dan even weten!

Waarom Omega? Ik heb bij het overlijden van mijn vader 2 omega’s (seamaster en ranchero) gekregen, vandaar.

Alvast bedankt en groeten,
Kris

Hey Gerard,

ik zal m’n best doen om er eens plaatjes van te maken. Wordt vervolgd!

Mvg,
Kris

Gecondoleerd met het verlies van je vader.
Een tip…Verkoop nooit en te nimmer de horloges die je van hem gekregen hebt.

De Ranchero is een echte zeldzaamheid. Heel toevallig dat de naam Ranchero nu voorbijkomt. Ik ben bezig met de aanschaf van eenzelfde horloge. (Hopelijk heel binnenkort meer hierover, en over enkele andere vintage Omega’s)

Kun je enkele foto’s plaatsen van de Ranchero? Vooral ook van de zijkant, van de kroon.

Groeten,
Hans Mennink

Welkom en gecondoleerd met je vader. Gefeliciteerd met je horloge’s. :slight_smile:

Het gaat dus om dit boek:

Omega Saga
By Marco Richon
488 pages, 31 x 25 cm, 237 color illustrations, 768 black and white illustra-tions, 2 indexes of over 7,500 words. 2000 copies printed in French, SFr. 200.
1998 Edition. ISBN 2-88380-010-3.

Several works have already been written about various Omega activities but none had covered literally all aspects of the firm’s life until now, with the publication of the Omega Saga on the occasion of the company’s 150th anniversary. The Omega Saga is above all a highly detailed reference book. Not only does it give a detailed and comprehensive view of the Omega firm, but also offers a synoptic chronology of the measurement of Time, from both the technical and the economic points of view, from prehistoric times to the 21st century.

Succes met zoeken, ik zal meekijken voor je.

hoi,

ben benieuwd naar je klokkies,

joost

1 like

Hoi,

ben nooit van plan geweest deze horloges te verkopen, hebben voor mij een waarde die veel verder gaat dan de waarde van het horloge op zich.

Ga zo meteen eens proberen of ik ze goed op foto krijg!!! Dan hoop ik jullie snel meer te kunnen laten zien…

Groet,
Kris

Hey Jaap-Wim,

dit is inderdaad het boek. Bedankt om mee uit te kijken! (tu)

Groet,
Kris

Hoi,

foto’s volgen snel, als ik ze ten minste goed erop krijg!

Groet,
Kris

Hoi,

de foto’s zijn gemaakt en zien er goed uit. Alleen als ik ze kopieer naar dit schermpje blazen ze helemaal op en kan ik er niets mee…suggesties??? Het zijn gewoon .jpg files, dus ik snap het probleem niet…

Kris

Hehe, het is me gelukt, hier komen een aantal foto’s van de horloges…

En wat vinden jullie ervan?

Groeten,
Kris

Mooie horloges heb je. Ben jaloers!

idd , erg mooi en zeer netjes.

Hele mooie Seamaster. Zo zie ik een horloge graag!

Gerwin

Hey Gershwin,

dankjewel, ben er ook erg blij mij. Weet je toevallig wat meer van de Ranchero: ik hoor wel vaker dat het een collectors item is, maar waarom? Oud? weinig van gemaakt,…?

Groet,
Kris

Het spijt mij Kris, ik weet heel erg weinig van horloges… Ik schaar mijzelf onder de liefhebbers. Waarom ik het zo een mooi horloges vind, is omdat het doet wat het moet doen; de tijd weergeven. Strak ontwerp en geen overbodigheden. Gewoon een mooi, echt en eerlijk horloge.

Dat wil niet zeggen dat ik niet van chronografen en dergelijke houd. Ik ga dan meer op mijn gevoel af; is het ontwerp in evenwicht en niet te druk. Dat soort criteria geven dan de doorslag.

Ooit hoop ik meer te leren van de techniek achter de wijzerplaat. Mijn droom is nog eens de horlogemakers cursussen van Zadkine te gaan volgen. Echter ik heb duizend en één reden om dat nog even uit te stellen… ;).

Ongetwijfeld zijn er andere deelnemers die jouw vraag kunnen beantwoorden.

Gerwin

Kris,

Mooie Seamaster (re-lume op de wijzers??). Echter bij de Ranchero heb ik wel mijn bedenkingen. De enige Ranchero die ik van Omega ken is de versie uit mid jaren 50 met het 30mm handopwinduurwerk. De uurwijzer is dan uitgevoerd als “Broad Arrow”, net zoals zijn “stalgenoten” van die tijd, de allereerste Speedmaster, de Seamaster en de Railmaster. (zie foto)

De uitvoering die je op de foto laat zien ken ik dus niet, en de wijzers geven een vaag vermoeden dat het een quartz horloge betreft?? Om meer duidelijkheid te scheppen zou een foto van het uurwerk noodzakelijk zijn.

groeten,
Hans Mennink

Hey Hans,

ik kan zelf het horloge (Ranchero) niet opmaken, maar het is een handopwinder (halfautomaat). De seamaster is een automaat.

Groet,
Kris