Omega seamaster 120

De mijne is ook opgeknapt en dan kan het er zo uit zien. Ik heb dan ook geen emotionele band met een oorspronkelijk eigenaar van het horloge.

Apart om te zien hoe die uurmarkers zo enorm zijn vervaagd bij het horloge van TS. Er zit overigens gewoon een 565caliber in, dat is geen enorm bijzonder uurwerk en prima te servicen.

Zat die band er bij toen hij hem kreeg of later gekocht?

Ze stijgen erg in waarde het laatste jaar dus zeker de moeite waard om te houden/op te knappen.

Het gaat erg om originaliteit bij deze modellen, er zijn nagemaakte kasten/bezels/wijzerplaten te vinden en dat is zonde.

3 likes

Ik denk anders over kronen… maar plexi en leer eens.
Wellicht levert omega die gewoon.

2 likes

Plexi kan gekocht worden bij Omega, maar is in enkele jaren meermaals over de kop gegaan.
Het slaat nergens op.

Een plexiglas van enkele tientjes kost nu ruim 100 Euro.

3 likes

Ik betaal 200+ voor nos UG plexis… maar als omega periode correcte kronen en plexis koopt zou ik die ook vervangen.

1 like

Daar gaat het om zeldzaamheid, bij Omega betreft het nieuwe productie. Het vergroten van de winstmarge op een stuk plexi dat ook generiek gekocht kan worden.

2 likes

Leuk!
Is vast nog wel iets van te maken.

1 like

Maar je merkt direct dat het generiek is omdat er geen Omega logo in aanwezig is. :sunglasses:

2 likes

Ik weet het en zou me er dan ook aan ergeren.
Maar ik erger me ook aan de uitzuigerij van Omega.

Een redelijke marge is prima, maar op een stukje generiek te maken plastic van zeg een tientje incl. belasting en transport ver over de 100 Euro vragen?
Gimme a break.

1 like

I know…

1 like

Tsjah, de totale waarde van een Seamaster 120 met allemaal originele onderdelen is een stuk hoger dan een bijeengeraapt horloge.

Snap niet zo heel goed waar je je nou precies aan ergert. Een Ferrari onderdeel is ook een stuk duurder dan een Dacia onderdeel, dat is nou eenmaal de consequentie van zo’n merk.

2 likes

Bullshit. Het gaat niet om Patek he.
Omega was en is een vrij gemiddeld middenklasse merk.

Om een auto-analogie erop los te laten:
Opel probeert hier Porsche prijzen te hanteren.

Als je niet snapt waarom verdrievoudigen van de prijzen me irriteert (en dat in een periode van enkele jaren), dan ligt dat toch echt bij en aan jou.

Misbruik van een monopolie is het. Niet meer en niet minder.

2 likes

:popcorn:

3 likes

Verder een werkelijk schitterend horloge!

Persoonlijk ben ik ook niet van de beschadigingen en zou ik hen zo mooi mogelijk laten reviseren. Ook (juist) als er een emotionele band is.

Heel benieuwd naar de foto’s!!

1 like

Dit is feitelijk en helemaal geen onderwerp van discussie.

Je hebt de absolute top (de 3 merken AP, PP en Vacheron, tegenwoordig zou ik Lange er ook bij rekenen), de top met merken als JLC en daarna kom je in gemiddeld gebied met merken als Omega, Rolex, Breitling.

Omega zit echt een niveau lager dan die top, al proberen ze op te klimmen naar een hoger niveau (en vooral qua prijs).
In de jaren 30-'00 waren ze ook vrij standaard in aanbod en kwaliteit. Ik noem het absoluut niet slecht. Het was toen goede value for money. Daar komt de populariteit ook vandaan.

Mooi horloge! Ik zou laten servicen, noodzakelijke onderdelen vervangen en verder weinig aan doen. De butsen tonen een zwaar verleden. Prachtig juist.

1 like

Wel mee eens. Men probeert ook hierdoor een graantje mee te pikken met de vintage hype. De glaasjes zijn niet anders geworden. Ik kan me niet voorstellen dat de productiekosten nu zo fors zijn gestegen.

1 like

Uurwerk service en een nieuw glaasje.

Geweldig horloge zo :pray:t2:

2 likes

En ook in verkooppunten… er moeten heel wat AD’s verdwijnen in de toekomst.

Gewoon omdat het kan.

1 like

Diverse merken proberen naar het boutique model te gaan. Cut out the middle man, alles in eigen hand, geen kortingen.

Ik voorzie echter een quartz crisis 2.0:
de jeugd wil alleen de modernste Apple watch of Samsung-alternatief, danwel een ander “smart”-apparaat. Die jeugd wordt volwassen, krijgt werk, maar neemt het stokje qua aanschaf van horloges niet over van ons. Iedere 1,5-2 jaar de nieuwste smartwatch en klaar.

Als de vraag daardoor instort (horloges lijken de laatste jaren ook meer een belegging dan iets anders en die bubbel gaat ook wel een x knappen) zitten de merken met hun verkooppunten die slecht functioneren.

1 like

Dat is gelukkig niet helemaal waar. Wij zien juist veel jeugdige kopers / liefhebbers momenteel .

3 likes