Omega seamaster 120

Een goede kennis van me vraagt gisteren of ik iemand weet die zijn Omega die hij op zijn achttiene verjaardag van zijn moeder kreeg kan opknappen. Hij is nu 76 jaar. Hij is machinist geweest op de zeevaart en onder zijn werkzaam

heden altijd dat klokje aangehouden, nou dat is duidelijk te zien ; (.

Zijn er leden die buiten weer in de la leggen toch mogelijkheden zien?

35 likes

Cool ding. Kan zeker worden opgeknapt, waarom niet? Zelf goede ervaring met Ferrie Schweitzer.

2 likes

Beurtje geven, band checken/fixen en nieuw glaasje. Dan gewoon dragen. Supertof toch een horloge met zo’n geschiedenis?!

9 likes

Goed zeg. Die is echt lekker gebruikt!

1 like

Mooi laten opknappen, nieuw glas, dat uurwerk goed reviseren, heel lichtjes polijsten en klaar!

Hij moet zeker niet als nieuw worden, maar sympathiek opknappen lijkt me uitstekend.

3 likes

Phoe, opzich wel gaaf zo. Zou echter grote beschadigingen laten repareren, service en nieuw glaasje. Benieuwd wat er van gaat worden

1 like

:point_up:

Polijsten zou ik niet doen. Nieuwe bezel zou ik niet doen.

2 likes

Heel lichtjes, zeker niet teveel, alleen de scherpe randjes van de beschadigingen eraf halen.

En bezel absoluut niets mee doen muv demonteren en goed reinigen.

Kroon 100% zeker vervangen, maar de oude houden.
Alles wat stof, vocht en vuil ook maar enigszins buiten kan houden is verstandig.

4 likes

Omega zou deze volbloed seamaster in het museum moeten steken zoals de situatie nu is, en die trotse eigenaar van dit uniek stuk geschiedenis een nieuwe geven. Gewoon omdat het een voorbeeld is van de kwaliteit van dit model

11 likes

Geen idee van maken… maar ow ow wat een heerlijke toolwatch en wat feest dit zo te zien. Ik ga dit met belangstelling volgen!:facepunch:t3:

1 like

Wauw!

1 like

Ik reageer even om ‘m te kunnen volgen. Heel gaaf!

1 like

Ik vind hem prachtig (beetje opknappen, met respect voor historie, kan overigens geen kwaad)

1 like

Ik ook.
Zou hem zelf ook zeker zo origineel mogelijk willen houden maar een nieuw glaasje vind ik wel echt de moeite waard

3 likes

Wauw, wat een stoer ding in deze staat. Zou het zelf ook bij de noodzakelijke werkzaamheden houden en vooral het karakter zoveel mogelijk behouden.

Mocht er werk worden uitgevoerd, houd ons dan vooral op de hoogte! Ben heel benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.

3 likes

Wow! Kan hier weinig aan toevoegen. Gewoon wow! +1 Voor alleen technisch weer in orde maken. Zou hiermee naar Kalle Slaap (Chronoglide) gaan. En verder +1 voor graag blijven updaten, dit topic!:slightly_smiling_face:

1 like

Oeh heerlijk die battlescars!
Helemaal eens met @Bernard

Denk dat een heel aantal zelfstandige horlogemakers die we Omega gecertificeerd zijn deze klus kunnen! Vantevoren even goed overleggen wat je gedaan wilt hebben en dan voeren ze dat vast heel mooi uit.

1 like

Ik vind dat juist deel van de charme. Wat maken die paar scherpe randen nu uit op zo’n doorleefd horloge?

Why? Waterdicht is ie niet en tenzij je een periode correcte kunt krijgen zou ik die laten. Zo’n hagelnieuwe kroon op een geleefd horloge oogt vreemd.

Ja… het is slim maar mooi vind ik t niet.

3 likes

Ik kan nooit zo enthousiast worden van zo’n afgeragd hoopje ellende, maar ik denk dat ik er ook zo min mogelijk aan zou doen. Technisch in orde maken, nieuw glaasje erop en af en toe dragen als je een nostalgische bui hebt :innocent:

Of je gooit het over de andere boeg en stuurt het ding naar de laser welder, vervangende bezel zoeken en er weer een pronkstukje van maken. Je moet er wel zelf blij van worden om het te dragen en als je hem laat liggen omdat je het een barrel vindt ben je ook niet opgeschoten. Het blijft een familiestuk, ook als je hem netjes opknapt.

1 like

Met nieuw plexi, nieuwe pakking en nieuwe kroon (en evt. tube) kom je een heel eind… In elk geval goed stofdicht en dat scheelt de wereld. Met zo goed mogelijk water- stofdicht maken en dus vervangen van de kroom om het horloge veilig te kunnen dragen heb ik geen probleem. Kronen, plexi en leren banden zijn verslijtartikelen.

Ik zou het horloge net iets minder ruw maken. Zodat goed zichtbaar is dat het geleefd is, maar dit is wel extreem. Het moet zeker geen nieuwe worden, maar een gradatie minder ernstig spreekt mij meer aan.

3 likes