Een goede kennis van me vraagt gisteren of ik iemand weet die zijn Omega die hij op zijn achttiene verjaardag van zijn moeder kreeg kan opknappen. Hij is nu 76 jaar. Hij is machinist geweest op de zeevaart en onder zijn werkzaam
Omega zou deze volbloed seamaster in het museum moeten steken zoals de situatie nu is, en die trotse eigenaar van dit uniek stuk geschiedenis een nieuwe geven. Gewoon omdat het een voorbeeld is van de kwaliteit van dit model
Wow! Kan hier weinig aan toevoegen. Gewoon wow! +1 Voor alleen technisch weer in orde maken. Zou hiermee naar Kalle Slaap (Chronoglide) gaan. En verder +1 voor graag blijven updaten, dit topic!
Oeh heerlijk die battlescars!
Helemaal eens met @Bernard
Denk dat een heel aantal zelfstandige horlogemakers die we Omega gecertificeerd zijn deze klus kunnen! Vantevoren even goed overleggen wat je gedaan wilt hebben en dan voeren ze dat vast heel mooi uit.
Ik kan nooit zo enthousiast worden van zo’n afgeragd hoopje ellende, maar ik denk dat ik er ook zo min mogelijk aan zou doen. Technisch in orde maken, nieuw glaasje erop en af en toe dragen als je een nostalgische bui hebt
Of je gooit het over de andere boeg en stuurt het ding naar de laser welder, vervangende bezel zoeken en er weer een pronkstukje van maken. Je moet er wel zelf blij van worden om het te dragen en als je hem laat liggen omdat je het een barrel vindt ben je ook niet opgeschoten. Het blijft een familiestuk, ook als je hem netjes opknapt.
Met nieuw plexi, nieuwe pakking en nieuwe kroon (en evt. tube) kom je een heel eind… In elk geval goed stofdicht en dat scheelt de wereld. Met zo goed mogelijk water- stofdicht maken en dus vervangen van de kroom om het horloge veilig te kunnen dragen heb ik geen probleem. Kronen, plexi en leren banden zijn verslijtartikelen.
Ik zou het horloge net iets minder ruw maken. Zodat goed zichtbaar is dat het geleefd is, maar dit is wel extreem. Het moet zeker geen nieuwe worden, maar een gradatie minder ernstig spreekt mij meer aan.