Omega seamaster 1225.80.00 retour van full service

Wat een leuk verhaal. Niet wegdoen hoor. In deze kleur gaat dat lijkt me niet gauw vervelen. En ik vind dat rode reis etui ook wel erg gaaf! @Maximiliano1992, heb je daar wellicht nog een foto van? Staat het Omega logo erop bijvoorbeeld?

1 like

@Sisinnio Daar is zeker een foto van.

mooi hoor

EVH is helaas overleden. @EVH

2 likes

Kan snel gaan!

2 likes

Ik weet het.
Trieste dag

2 likes

@EVH mis ik iets?

2 likes

Overleden

1 like

Echt gaaf zo’n hoesje. 20 jaar geleden liet ik mijn Omega constellation (chronometer 1966) servicen. Ik kreeg er toen een gratis bandje met gesp bij. Wel leuk natuurlijk erbij naast je originele bracelet :hugs:

Precies, een dressy duiker met professionele specs maar een bescheiden maat. Een echte dagelijkse alleskunner!

1 like

Hier word ik blij van…een Omega laten onderhouden door Omega…zo hoort het :grinning:

2 likes

Deze Omega is niet door Püttmann zelf geserviced maar is ingestuurd geweest naar het service centrum in Brussel. Is te zien aan het pasje dat in de rode hoes geschoven zit. Dit hebben externe service centra helaas nog niet tot hun beschikking. Dus om in dit geval een recensie te schrijven over de reparatie dan is het niet geheel juist. Als ze het zelf uitgevoerd hadden dan zou ik het wel juist vinden.

Püttnmann staat wel op de lijst van erkende Omega service centra.

5 likes

Dan niet perse over dit horloge nee, dat klopt.
Ik (en bekenden) ben daar al vaker geweest met andere horloges, dus ken het daar redelijk. Komt goed :+1:t4:

2 likes

Had je gevraagd om het originele dial te laten zitten?
Nu is er redelijk wat kleurverschil in lume tussen de wijzers en dial. De wijzers zijn waarschijnlijk vervangen, ik vermoed dat ze geen relume doen.

Ziet er geweldig uit voor zijn/haar 22 jaar! Veel draagplezier toegewenst voor de komende decennia!:sunglasses:

@klongy Leuk dat dit jou opvalt! Voor ik het horloge wegbracht heb ik hier over na gedacht. Ik heb 2 foto’s geplaatst, de foto waar het horloge in mijn hand ligt is VOOR de service geweest. dus ik nam aan dat de wijzers gewoon op een andere manier verkleurden ten opzichte van de dial. Het horloge had immers al 10 jaar geen onderhoud meer gehad. Dat weet ik ook zeker.

Zou super leuk zijn om iemand te vinden die dit zelfde fenomeen heeft op zijn Seamaster.

Scherp!

Omega wisselde in 1997/1998 van tritium naar superluminova.
Tijdens mijn zoektocht viel het mij ook op dat de wijzers veel minder van kleur veranderen dan de indices op tritium wijzerplaten. Ik weet niet exact waar het door komt maar het zou kunnen dat veel exemplaren met tritium platen inmiddels superluminova wijzers hebben gekregen. Of de plaatsing in de wijzers zorgt er op een of andere manier voor dat het tritium minder verkleurt.

1 like