19 augustus een Omega Seamaster mid-size aangeschaft. Het horloge had al 10 jaar geen onderhoud meer gehad en ik vind het belangrijk om dit soort iconische modellen wel in leven te houden. Dus gekozen voor een full service bij omega via juwelier Puttmann in Diemen.
Ik weet niet of je het gevoel kent… maar als je een full set koopt waar bij al de serie nummers van doos tot kaart tot horloge kloppen en je krijgt hem daarna ook nog eens retour van een full service met garantie kaart en vervangen onderdelen in het rode service doosje… HEERLIJK, ja kortom een mooie dag.
Juwelier Puttman heeft trouwens prima service geleverd. Ook zijn ze goed met Seiko skx031 horloges. die zie ik nog wel eens voorbij vliegen hier.
Voor de ongeduldigen onder ons including mij zelf. het duurde 7 weken. Maar het is het wachten waard!
Nu maar heerlijk genieten van dit horloge. Hopelijk ga ik de 2 jaar garantie niet nodig hebben.
Heerlijk ja! ik weet niet of het jaren genieten gaat worden. Na een jaar ben ik meestal weer verliefd geworden op iets anders en gaat deze er weer uit.
Mooi; ook netjes dat je alle onderdelen er bij krijgt. Zou iedereen IMO horen te doen, sommige merken weigeren het echter i.v.m. de kans op wederverkoop van de gebruikte onderdelen door de eigenaar…
Jeetje Peter, daar had ik nog nooit aan gedacht dat mensen dat doen…bizar! Zelf denk ik dat het prachtig is mocht het horloge ooit weg gaan, dat de volgende eigenaar dit er allemaal bij heeft zitten.
Plus je hebt na 595 euro afgerekend te hebben echt het gevoel dat ze iets gedaan hebben…
Die raad ik ook regelmatig aan. Van Seiko tot Rolex, ze fixen het wel daar. Die ouwe Puttmann kan alles. @Chlorophyl staat deze eigenlijk op die kaart van je? Zo niet : deze mag er dan bij.
Wat een prachtig exemplaar, gefeliciteerd! Toevallig heb ik dit weekend mijn eigen midsize Seamaster 2552.80 gekocht en wil ik de bandpennen en bezel laten nakijken. Nog toevalliger: ik zat te denken aan Puttmann omdat ik daar niet ver vandaan woon!! Dankzij jou weet ik dat ik daar met een gerust hart naartoe kan fietsen binnenkort.
@Pantarhei Je kunt hem daar met een gerust hart achter laten. Vraag wel even na of ze het daar in hun eigen atelier maken of dat ze hem opsturen. Opsturen gaat flink van jou horloge draagtijd af.
Puttmann is ook Omega gecertificeerd.
Uit mijn hoofd heb je de zilveren verzie dan? super gaaf.
Ik verwacht inderdaad niet dat ze het horloge voor een paar bandpennen en misschien een bezelveer moeten opsturen naar Zwitserland, dat lijkt me ook niet kostenefficiënt.
@Pantarhei Wat erg vreemd is dat we ondervertegenwoordigd zijn… Een subtielere diver (36mm) is juist super vet voor de collectie. Een bescheiden iconisch model noem ik het maar.